-
problem med XBMC
Min XBMC kan inte streama .img filmsfiler! den fixar .bin och alla andra format men när man startar .img filmer buffrar den inte, den hackar men startar.
vad kan vara felet? fråga inte vilken version av XBMC jag har, har ingen aning då det kommer en ny varje kvart ;)
-
vilken version av XBMC har du?
-
jag hade 0615 men uppdaterade till 0809 igår ingen förbättring.
-
tProva med att ta a bort "face mapparna" under tdata och udata.
-
Hjälpte inte.
vad gör dom? vad sparas i dom?
-
alla settings osv...händer det med alla img filer?
har du xbmc som dashboard?
-
okej.
ja, alla .img filer jag har förnärvarande.
ja jag har XBMC som dash men har även avalaunch installerat. det skumma är att det fungerar med alla andra filformat jag har testat.
-
har du fått de till att funka?
-
har du verkligen uppdaterat på C när du uppdaterade XBMC "default.xbe" (heter något annat som ditt bios botar på)
många glömmer det och uppdatera bara på e eller f där xbmc ligger.
kolla vad du har för build i xbmc en gång till..
felet du har har varit i en tidig build från början av året vill jag minnas.
-
:mad: :mad: :mad: :mad: FUCK!!!!!!!!! :mad: :mad: :mad: :mad:
Nu skulle jag byta till 050824 och hela boxen frös. ingen ftp ingen kontroll NADA!
superdisc here I come...
-
Okej. superdisc is the_shit!
nu så funkar den igen. Jag har numera 050824. Jag updaterade också default.xbe samt XBMC.xml fortfarande utan lycka med img filerna. testade en annan router också för att se om det är den som är boven men icke. ska ta hit min andra Xbox och testa om det är den eller servern som är felet.
Några fler förslag?
-
Lite problemlösning
har du någon img som är under 4 gig prova isåfall spela den direkt på xboxen i XBMC för att vara säker på att ditt nätverk inte stular.
.....eller packa upp img med winrar och prova starta vob filerna ..
.....eller rätt "ifo" fil (för att starta hela filmen)
kika även här http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=23801
-
det är fixat nu. tack för hjälpen
-
Skriv gärna hur det är fixat!!
-
Jag har problem att streama filmer större än 4Gig. Vad kan det vara för problem?
-
Jag testade att stream från en annan dator och då funkade det finfint så jag kollade över servern lite, det visade sig att det var den som strulade. bytte till win server 2k3 och det löste det hela...
-
Hmm ok. Jag kör XP nu och ccXstream. Det har funkat att streama förut men har aldrig tänkt på hur stor filerna är. Borde väl funka bra med XP också?