-
DVD remote funkar inte
Min chippade box som jag bytt till 80 GB hårddisk på vill inte lyda remote kontrollen när jag spelar DVD film - jag har testat med både original (US ) och pirat. Får ingen kontakt alls trots nya batterier i remote kontrollen. Med spelkonsolen funkar det perfekt. Jag kör Dongle DVD 2.0 tror jag den heter.
-
Funkar den i xbmc då? btw det funkar inte med remote i dongle dvd, bara i dvd x eller vad det heter och vanliga ms dashboard.
-
jag har både remote i XBMC OCH i DVD spelaren funkar kanon man får patcha xboxdash.xbe så funkar remote i alla lägen
-
och hur "patchar" man evoxdash.xbe - det är kanske inte var mans egendom pege63?
Den funkar inte alls oavsett boot, MSdash eller Evox
-
Alltså vill man både har fjärkontroll i XBMC & när man spelar upp DVD filmer får man patcha xboxdash.xbe filen hur man gör att att man kopierar xboxdash.xbe till en valfri mapp på PCn, patchar den sen döper man om den till regfridvd.xbe, sen i din evox.ini fil ändrar du sedan till DVDPlayer= "C:\regfridvd.xbe"
Patchen hittar du på nätet den heter ngt med "DVD region x patch", gör du så har du remote i xboxen iaf.
-
Tack Pege 63 - men jag är fortfarande lite osäker på hur du menar- jag är inte så slängd i det här men har i alla fall lyckats installera en 80 GB hårddisk!
Har sökt patchen men hittar den inte - och hur gör jag exakt med patchen - steg för steg? Att ändra i evox.ini fixar jag, den filen har jag hittat.
Efter installationen av hårddisken funkar inte Halo 2 längre- kan inte läsa skivan säger felmeddelandet - något tips?
-
Nu har jag prövat enligt ditt förslag ovan då jag hittade patchen på nätet. Jag patchade genom att markera xbe - filen i dialogfönstret, och sparade den sedan enligt det namnet du angav och FTP tillbaka den filen till c:\ på boxen. Ändrade i evox.ini -filen.
Men fortfarande kan jag bara använda remotekontrollen på Superdisc menyn och i Avalaunch - och DVD går bara att starta från Avalaunch menyn - Dongle Free 2.0 player - och därefter funkar inte remoten mer.
-
Äntligen har jag fått fart på boxen, men senaste XBMC som fungerar utmärkt med även remote kontrollen! Och DVD regionfree.
Återstår nu bara att reparera MSdashboard, det har försvunnit förmodligen när jag installerade nya disken - några tips?
-
Installera om MS DASH fr SD igen bara för övrigt skrev jag steg för steg hur du skulle göra längre ner/upp på sidan kolla noga :D