-
Splitts komponent
Hej på er, dehär hör egentligen inte hemma på ett xbox-forum, men frågar ändå.
Jag kör just nu xboxen på komponent till plasman. Plasman har ju bara en komponent-ingång (en för varje färg), hur gör jag om jag tex köper något annat som oxå körs på komponent .. mest nyfiken.
Tacksamför svar.
-
Vi har enkla switchar som gör att man kan koppla 2 eller 3 apparater till en ingång. Dom kostar ett par hundralappar bara.
-
Eller så köper du en Harman Kardon AVR-635.
Förutom att den låter GUDOMLIGT kan du koppla in 3 komponentkällor och få ut en so mdu drar till Tvn. Sen när du byter till tex dvd på stärkaren så switchar stärkaren bild ut till dvd komponent osv. :)
Jag har X-Boxen, Ps2 & digitalboxen kopplat med komponent till min AVR-635 och det funkar jätte bra. dvdn kör man självklart via DVI...
-
Jag kan inte förstå varför det inte finns fler receivers som har flera komponent-utgångar också. Hur ska man annars göra när man vill koppla DVD, Xbox m.m via komponent både till Plasma och Projektor? :mad:
Tycker detta borde bli ett ganska vanligt problem snart. Har kikat på lite komponent-splitters, men det är ju så dyra!
/balrog
-
-
Nja... Tror inte det är så många som kör både plasma & projektor...
Har man plasma har man oftas bara plasma och har man projektor (och är en snålis som inte vill slita på lampan ;)) så har man väl en bildrörs-Tv som oftast inte har komponent endå. Eller?