Akira 2 Chip, inget stämmer?
Jag fattar ingenting! Köpte en xbox med Akira 2 chip i, fick hem den skulle flasha boxen, bara då blev det krångel, den vägrade läsa in bioset.
Med lite tålamod och funderingar och letande på forum så hitta jag att man skulle döpa om bios filen till bios.bin, sagt och gjort, funka bra.
Men efter det så har inget funkat..
När man flashat in bioset så ska man trycka på "B" för att stänga av boxen, och det gjorde jag, och sen skulle man trycka på Power knappen för att boota boxen med det bya bioset.
Det funka inte, jag kom till Akiras egna meny, kvittade hur och villken version jag flashade in så funkade det inte, blev bara samma sak.
Blev lite sur och tryckte på "Unlock HDD" i Akiras meny, och då bootade boxen upp med bioset?
Startade då om boxen och startade boxen med "Eject Knappen" då bootade den upp boxen med bioset.
Jag blev lite förvånad och tänkte "jaja får se vad som händer när jag lägger i superdisc skivan" och ja det funka bra, installerade och sånt. Men jag kan inte starta något från "Apps" för då kommer bara Loading upp och sen står den där bara.
Men det står på akiras hemsida att man ska trycka på "Power knappen" för att boota upp boxen med bioset och sen om ja vill komma in till akiras meny ska man starta den med Eject knappen. Mitt är precis tvärt om, kan inte använda IGR för då kommer jag till Akiras meny.
Inte alla spel som funkar (svart bild).
Med anndra ord allt är fel, vad kan jag ha gjort fel? Villket bios rekommenderar ni? Villket bios ska man ha?
Tacksam för hjälp!
/oRiN^