jag har en bärbar dator med Trådlöst nätverkskort, men frågan är, måste man verkligen ha en Trådlös router?
Printable View
jag har en bärbar dator med Trådlöst nätverkskort, men frågan är, måste man verkligen ha en Trådlös router?
En "accesspunkt" rekommenderas, det är den som alla trådlösa enheter normalt ansluter till. Men det finns även något som kallas för "ad hoc" när man ansluter trådlösa enheter direkt till varandra utan accesspunkt. Jag vet inte om PSP har något "ad hoc" mode, men det står säkert i MANUALEN isåfall.
men hur ska man använda Ad hoc i datorn? har datorn nå ad hoc? o hur får man igång det... för PSP har ad hoc, men jag vet inte om datorn ha.
Lär ju stå i manualen det med, till datorns nätverkskort alltså...eller klicka runt lite i nätverkskortets "properties" eller vart du nu har inställningarna för trådlöst...samma ställe som du ställer in krypteringsnycklar osv...
jag hittade det, och min dator hittar sigsjälv, men PSP't hittar inte datorn:S
Ad hoc är när man ansluter 2 enheter utan accesspunkt. Jag är inte 100% men jag tror att psp'n endast kan hitta andra psp enheter via ad hoc. Men åröva olika inställningar i psp'n och dtaorn så kanske du kan få det att fungera.
ahaa, va tråkigt:( jag har ingen router hemma, får väl vara snäll o ta mig till en polare eller vänta tills skolan börjar igen, vi har trådlöst där:D