-
NTSC U/C???
Om jag har ett tv system som klarar av B/G och D/K kan jag fortfarande spela legend of mana för det är ju ntsc U/C.
Har fixat en rgb kabel så jag har fått fram färgen men när jag startar min multi-x killer så kommer jag bara till en ruta där det står START sen så händer det inget mer. Måste jag fixa nån mer sladd för att det ska funka. Jag har ps hacker version 2000C.
Kan det vara så att legend of mana är så pass nytt så att dom har gjort nåt sorts skydd på det?
fattar inget!!!
-
Står det "START" direkt när du startar din playstation, eller får du upp en meny först och "START" efter att ha "swappat"?
Om du inte får upp menyn står antagligen knappen på sidan av multi-x killern i fel läge...
-
Jag stoppar i legend of mana och sen trycker på mitt playstation, då kommer det upp en meny med en massa saker byter till ntsc på L1+select sen så trycker jag på start game @ mod play, då kommer det upp en ruta mitt på skärmen som det står start på o sen händer det inget mer även om jag byter till PAL eller försöker med nåt annat.
-
Om du provar att läsa instruktionerna du fick med går det nog bättre... :-)
Du måste ju:
1: Montera fjädern så att knappen under cd-luckan alltid är nertryckt.
2: Starta med ett originalspel utan att stänga luckan
3: När du får upp menyn och skivan stannat byter du till Legend of Mana och trycker på start game @ mod play (eller bara på startknappen på handkontrollen)
PAL/NTSC funktionen gäller BARA själva menyn du får upp. Så fort du startar ett spel används PAL eller NTSC beroende på vilket system spelet är avsett för.