Utvecklar (invecklar) tråden!
Jag följde denna tråd med spänning då jag har samma problem.
Köpte DuoX 2 Cromwell nu i veckan från PSXCARE och lödde in den och får samma fenomen som förste "postare", har testat alla tips som jag kunnat hitta med D0 och BT på många olika supportforum.
Jag har testat ansluta BT till Pin9 för konstant chippning, får FRAGG på båda bankerna. Tar bort chip (lyfter av från pin), xbox startar finfint med orginaldash.
Lödning har jag gjort om flera gånger, ca 10h effektiv tid, därbland ett litet missöde med moderkortkopparbana (kabel från pin 8), då ansl. punkten på moderkortet lossnad, byglade förbi och boxen startade med orginaldash.
Antar att det inte kommer att vara ett problem i framtiden...eller?
Har ohmmätt alla anslutningar från ovansida chipp till ansl. punkt på moderkort, detta är juh ingen garanti men det bästa jag kan göra.
Läst om en kille som hade hittat fel på en genomföring på ett annat ställe(som inte hade med chipplödningen att göra) på moderkortet, han gjorde en genomlödning och då fungerade allt klockrent (tror att det var till PIN1:s anslutning).
Någon bland er som chippar mycket som vet om detta är ett vanligt fenomen?
Det jag saknar är en vettig felsökningsmanual för en duox2 chippad x-box v.1.6 (jag har 1.6b och har hittat engelska versioner men med äldre x-boxversioner och då stämmer inte pin:sen riktigt).
Någon som vet var och vilka värden man kan mäta upp med en vanligt digital voltmeter, behöver man mer avancerad utrustning för att kolla övriga punkter på pin:en?
Finns det något sätt att verifiera att chippet verkligen inte är trasigt? (Så slipper PSXCARE krångla med det)? ;)
(Bra att ha uteslutningsmöjligheter när man felsöker)
Man är juh utbildad på området så man vill inte gärna känna sig besegrad av en dum j-a plastlåda.:)Men just nu känns det som jag kört fast.
Alla ideér välkommnas.