-
en bugg i marixinfinity
Jag har en ps2 v9 nu efter 2 år börjar chipet ge problem.Chipet går inte i gång av någon anledning.Man måste starta om 1 gång mer en vanligt på fronten av ps2 för att chipet ska gå i gång.Kan man fixa det ? Hur kommer det sig att ps2 chipet beter sig så ?Första gången man startar ett ps2 spel då kommer bara ps2 rutan upp.Andra gången då kommer ps2 rutan upp och spelen går i gång.Så är det på alla mina ps2 dvd spel .jag har inte testat orginal spel men jag får väll göra det....
-
Antingen beror det på att dvdläsaren segar lite, kan vara skitig eller behöva smörjas om...eller så kan det vara någon kabel på chippet som inte är helt 100. Har vi chippat den så lämna in den så får våra tekniker kolla om det är något som går att ordna.
-
Jag har testat att ta bort mitt 64mb mineskort.Då har man inga problem.Men när jag kör med 32mb då funkar allt bra.Det måste vara något fel på 64mb mineskortet eller ps2an.
-
Jag har även prövat att ha 64mb mineskortet i en annan ps2.Där funkar allt bra.Det är tydligen något som inte är bra med mitt chip på marixinfinity :o