-
Problem med D0
Hej hej, jag har stött på ett litet problem med D0 koppar tråden, inte den som man skulle klippa av dock, men nu är det så att när ska trycka i den så åker den i, men lampan lyser inte överhuvudtaget medans alla andra lyser. Det verkar vara någon form av motstånd i d0. men annars så funkar allt bra, kan dioden vara trasig tro?
-
Lyckades fixa det :), men nu till nästa problem :(
När jag skulle flasha det så står det: System errior, can't add a bios
Vad beror detta på?
-
Hur löste du det? Jag har samma problem...
-
Inte så konstigt att det strular, det är ju ett spider....
-
hehe, jo, men folk har ju faktiskt fått det att funka så..
-
Spider har gått folk på nerverna ända sen det kom ut! :mad:
-
Det finns dem som har fått igång det men det har slutat fungera ett halvår senare. Inte dock alla.
-
Det j*vla spiderchippet jag hade var totalt värdelöst... Det funkade till en början, sen glappade pogopinsen.... Då tog jag nån plast grej och smältlimmade fast på chippet, så att dvddriven trycket ner chippet. Det funkade i 2 månader kanske. Sen var det glapp igen. Då lödde jag fast (jag vet, dålig idé) pogo pinsen i LPC bussen... Funkade bra. Men det var inte så kul att löda bort det, när det nya SmartXX 2.0 chippet skulle i...
-
Jag hade j*vliga problem med mitt oxå! Jag kopplade allt som man skulle och det funkade inte. Till slut när jag hade mekat med det i några timmar fick jag rätt på allt. Och sen kom flashningen. Råkade flasha med felaktigt BIOS och chippet funkade inte. Jag beställde den j*vla Spider Programmeraren som är precis lika bra kvalitet som SpideChippet. Och inte funkade det då heller. Blev trött på det förbannade chippet och lämnade in boxen för chippning med DuoX 2 AMD och nu funkar allt bra igen! :D
-
Lättare att reparera en xbox nån lött sönder, än att få ett spiderchip att fungera riktigt.
-
Du har en poäng där Blixten! :D
-