-
DuoX 2 problem
Hej har precis chippat mitt Xbox v1,6 med ett DuoX 2 Cromwell/FlashBios Edition chip.
Bank 0 funkar och startar som det ska, men bank 1 får ja bara svart ruta och eject knappen lyser grönt till en början men ändrar efter en stund färg till orange.
Vi har kollat alla lödningar och allt ser bra ut, funkar som det ska utan chippet.
Vad göra?
Tacksam för snabbt svar!
-
Så är det på vissa 1.6 xboxar, så allt är som det ska. Du får helt enkelt flasha cromwell istället, kolla min guide om du inte vet hur man gör...
-
Ok, det var ju skönt att ja inte gjort nåt fel iaf.
Ska testa imorgon, får hoppas att det går bra.
Tackar för snabbt svar! :)
-
tja,
nu har ja testat, och flash discen hoppar igång som den ska, likaså bios discen
men den stannar efter en stund och säger nånting i stil med "check raincoat output" .
Måste jag göra om nåt i textfilen eller i raincoatfilen?
Tacksam för tips!
-
Jag har aldrig varit med om det, har du använt den HÄR eller?
-
japp, exakt den använde jag.
om jag förstår det hela rätt så ska jag bara byta ut bios.bin filen mot den ja tänkt flasha med(M8plus16), eller måste jag ändra något i .txt filen eller raincoat? Är ganska ny på detta som du kanske förstår :)
Lykades ta en bra bild på TV-skärmen när meddelandena kommer upp men man kan tydligen inte bifoga bilder här :confused:
Skickar den gärna via mail om du är intresserad av att hjälpa mig :)
Tack på förhand!
-
Nej du ska INTE ändra något i *.txt filen, du bara kopierar in det bios som du vill använda till den mappen som heter "bios_disc". Var noga med att ha rätt bios, annars pajjar du din xbox, läs min guide, där står allt förklarat...
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=24459
-
Ok, jag har använt din guide och följt den till punkt och pricka, men det vill sig ändå inte. Det står att bios.bin hittas men sen vill det inte längre. Det kommer upp en lista på övre delen av skärmen och längre ner står det att ja ska kolla raincoat output? Jag har en bild på det hela om du vill ta dig en titt på den?
Tack på förhand!
-
Du jag har ingen aning, Hansi vet nog bättre, men det skadar inte om du laddar upp din bild, jag tror du kan bifoga den eller? Annars kan du ju ladda upp den på imageshack eller vad det nu heter :p
-
här är länken till bilden: http://img361.imageshack.us/img361/152/xbox25qg.jpg
hoppas du eller någon annan kan lura ut vad problemet är?
//jögga
-
Okej, det står ju "try to use other bios disc". Jag vet en annan bios disc som jag själv har använt till att flasha cromewell. Alltså det är samma disc och sånt men den kommer från en annan hemsida, dock kan man inte posta den här eftersom att den blir censurerad... Jag kanske kan mejla den?
-
tja, jo det skulle vara kanonbra.
joggeandersson@msn.com
tackar och bockar för din hjälp!
-
Det står ju på klar och tydlig...engelska...att raincoat inte känner igen flashtypen på chipet, alternativt att chippet är skrivskyddat.
Vi har sett en del duox2 chip med ett alternativt fabrikat på flashkretsen, så tydligen har dom gjort ett tillfälligt byte i fabriken någon gång när de vanliga tog slut.
-
ok, ursäkta om ja låter dum men vad kan jag göra för att få det att funka då?
-
Troligen måste rätt chiptyp läggas till i raincoat.cfg
-
Hur lägger man rätt chiptyp i raincoat.cfg ???