-
Detta jävla blinkande...
Hallå ja
Min box startar och stoppar ett par gånger sedan så blinkar den grönt och rött och ingen bild.
Jag har satt i ett smartxx lt opx. innan hade jag ett applex 3
Va f-n e de som e fel..
Många verkar ha de här felet. men inget kongkret svar.
Ja kan ju inte se va för ip nummer jag har eller nått..
-
Boxen är så trasig att den inte kan starta helt enkelt. Brukar bero på felaktigt monterade chip, chip utan bios (kan ej vara det problemet med smartxx) eller något som är kortslutet/trasigt på moderkortet.
-
Ska det lysa någon lampa på cippet för det gör det inte.. det kan inte vara en annan vertion jag har?? serie nummer är .......24405 och jag har tagit bort den lile flärpen rd0 oxå för det skulle man göra eller?
-
Är det något av bena som måste ha kontakt på ovansidan??
-
Ingen som har ett skrotat kort.. jag skulle behöva ett de lilla motståndet som sitter R7D6 ser ut som de har lossat... kan vara därför det inte funkar...
-
Jag hade samma problem med SpiderChip innan med det att lampan blinkar. Kolla så att allt är bra kopplat och att det inte finns några skador eller lödspill på moderkortet. Om Xboxen fungerar utan Chippet påsatt så är det fel på Chippet. Funkar den inte utan Chip så e moderkortet trasigt och måste antingen repareras eller bytas.
-
tar jag ur chippet så blinkar röd och orange... och fortfarande ingen bild..
-
Här har jag hittat lite fakta om vad blinkningarna betyder:
GREEN/RED Flashing:
Probably a bad chip or bad image.
SOLID GREEN/No EJECT/No AUDIO/No VIDEO:
Probably a bad solder point. Check all your points again.
It could also be a heat problem , make sure your fan is connected and don't put your xbox near heat sources. You can also try to open the top of the xbox and check if it goes better.
SOLID GREEN/No AUDIO/No VIDEO:
This is probably a problems with your audio settings. Try to boot your xbox with a standard a/v pack instead of a HD pack.
ORANGE/GREEN Flashing:
No AUDIO/VIDEO (A/V) pack.
This may also be down to a solder splash on the board or a damaged track.
ORANGE Flashing:
This may also be down to a solder splash on the board or a damaged track. May also be due overheating.
GREEN for half a sec then RED Flashing:
Bad/Corrupted or Empty Eeprom.
SOLID RED:
System overheated , hardware failure.
-
Ditt problem är att EEPROM är Dåligt eller Tomt.
-
Titta på de här, precis som jag sa till dig innan:
ORANGE Flashing:
This may also be down to a solder splash on the board or a damaged track. May also be due overheating.
GREEN for half a sec then RED Flashing:
Bad/Corrupted or Empty Eeprom.
SOLID RED:
System overheated , hardware failure.
-
hur fixar man det?? om det är epromet
-
Det vill du inte ens ge dig in på... Men hur f-n har du lyckats komma åt EEpromet när du bara installerade chippet? Tror det är nåt annat som är fel...
-
Tror inte att de e EEPROMET. Kolla bara så att det inte finns några lödspill på moderkortet.
-
Jo, det är det jag menar...
-
Moderkortet på Xboxen kanske har utsatts för överhettning eller så är det nån skada på det. Som sagt sök, kolla på anvisningarna som jag skickade där det står vilket problem du har när lampan blinkar. Kan vara nåt hardvarufel oxå.