Jag undrar om det bara är orginal fjärrkontrollen som är kompitabel med xbmc eller om billigare kopior fungerar lika bra?
EDIT: stavning...
Printable View
Jag undrar om det bara är orginal fjärrkontrollen som är kompitabel med xbmc eller om billigare kopior fungerar lika bra?
EDIT: stavning...
Fungerar ens original-fjärren? Skulle vara mycket använbart isåfall
ja, orginalfjärren ska gå att använda tillsammans med xbmc, hittade förresten en sida i xbmcs manual där det står hur man kodar om kontrollen för att funka med xbmc...
vore dock fint om nån med lite erfarenhet av detta kunde säga något om saken
Orginalfjärren fungerar alldeles utmärkt med XBMC och jag skulle inte vilja vara utan den.
Hur gjorde du för att få igång den då?Citat:
Original inlägg av analogu3
Bara att plugga in IR-ögat och sedan tuta och köra... behöver inte modifieras alls.
Det är ingen som har testat med en icke-orginal fjärr?
fungerar med många, bara den kan programmeras med en rätt .ccf för xbmc den filen hittas på nätet - du får söka själv :p .
Koilla även in Philips Pronto den är fin fjärr (styr alla din tech prylar :)
Nån som vet om XMBC funkar med Kameleon 6 fjärris??
Bah för pronto, otympligare fjärr finns ju bara inte. Jag har en sådan, vägrar använda den.
Den här fjärren däremot
http://www.theatertouch.com/products/t2plus.shtml
den är en fröjd att använda. Ligger bra i handen och klarar ALLT.
Har du orginal-ir-ögat så kan du använda kod DVD/0522. Det funkar för mig.Citat:
Original inlägg av P.Bateman
Jodå, min fjärr är ännu otympligare. Har en Sony rm-2100t, men den funkar utmärkt till boxen...Citat:
Bah för pronto, otympligare fjärr finns ju bara inte. Jag har en sådan, vägrar använda den.
ok jag har ingen universiell kontroll, så då kanske det får bli den du länkade till om jag löper en snart...vem säljer den i sverige och till vilket pris?Citat:
Original inlägg av Hansi
Sist jag kollade fanns den bara till försäljning i usa eftersom dom tycker det är för dyrt/jobbigt att få eu-godkännande på den pga dess RF funktioner.
Jag köper mina (inne på min 4:e nu, om man räknar med de tre av den förra modellen jag haft) från http://www.homeautomationnet.com/shopping/
Jag tror att helinos fråga var om man kunde använda en av de biliga kopior som finns ute på marknaden. Och svaret är att den fungerar, bara att koppla in ögat och köra.
Men det är inget jag rekomenderar för den kopian jag har är den värdelösaste pryl jag äger, tröga knappar, dålig mottagning och stor risk för dubbel tryck.
kan man köpa bara irögat? om man redan har fjärr =) och kan man använda xbox360s fjärr?