-
DuoX 2 Med Slayers
Tja! Jag undrar om de e meningen att om man trycker på den lilla knappen på xboxen så aktiveras chippet. Men om man trycker på den stora som öppnar DVD disken så startas xboxen utan chippet aktiverat. E de meningen att DuoX 2 fungerar så? Och om man går in på Avlaunch Dashboard på Slayers så blir lampan röd på xboxen. Men allting fungerar som de ska. Bara att lampan blir röd. Och om man går in på XBMC så blir lampan på xboxen orange. SKa det vara så??
-
Ex på vad det kan vara:
Start med eject startar boxen i OCHIPPAT läge (stänger av chippet) med duo-x2.
Om du jordat d0 så stänger du av chippet när du trycker på eject.
Och eftersom du jordat d0 har du även stängt av original BIOS.
Då bootar boxen om i ren förtvivlan, och chippet vaknar till liv så att den kan boota igen.
Löd inte d0 till jord utan till chippet om du vill att allt skall fungera som det skall.
Löd d0 till jord och BT till...tja, vad bör det vara, 3.3v gissar jag, men kolla först vad lödpunkten på moderkortet ger för värden, om du alltid vill ha chippet igång även om du bootar med eject
.
-
Duox2 brukar väl styras med hur länge man trycker på powerknappen, inte beroende på om man startar med power eller eject...är du säker på att du har ett duox2?
Färgen på lampan går att ställa in på flera ställen, t.ex. i bios och i vissa dashboards, så den kan bete sig hur som helst...så länge boxen fungerar så är det helt normalt. Det är bara om boxen INTE fungerar som man kan använda sig av lampans färger för att få ledtrådar till felet...
-
Det stämmer fint som du har det. Om du startar xboxen med powerknappen så ska chippet aktiveras, om du startar med eject-knappen så startar du orginal. Och när det kommer till färgen på ejectknappen så kan den ställas in i både avalaunch och xbmc, dock inte evox.
pege63 --> Fattar inte vad du svarar på riktigt?
-
OK tack alla! jag är säker på att jag har DuoX 2. Det är ett DuoX 2 AMD (De blåa):D
-
Jag har inte själv chippat den. Jag lämnade in den så chippade de den som jobbade i butiken.