-
Problem med backups
mitt Messiah kort har väldigt stora problem att starta upp backup skivor, den får igång skivan kanske en gång av 100 försök. Har testat olika skivor och märken plus spel som funkat på polares PS2or men vill inte starta på min.
Dock spelar den upp import spel/filmer helt utan problem. Kan det ha blivit något glapp eller är det dags och byta chip? Tänkte att det kanske var lasern som höll på och ge upp men då borde väl samma problem hända för alla spel/filmer.
-
Hur fungerar brända filmer då?
-
Har tyvärr bara kopieringskyddade filmer och inga brända filmer att testa med.
-
Testa och kopiera med DVDdecrypter, testa dock ej med nyare film (ta typ 1 - 2 år gammal film) då dom har annan kodning, om du inte har Anydvd vill säga.
-
Fick inte igång den brända DVD filmen men den är väl likadan som spelen att den går igång då och då, men just nu när jag försöker om och om igen så vill den inte alls.
-
-
-
Får du igång orginal spel men ej brända så är det nog så att det är lasern som är på väg att ge sig, (då du kan spela import spel) brända skivor är alltid jobbigt för lasern att läsa.
Du kanske bara behöver kalibrera lasern, i värsta fall ett byte.
-
Kan man kalibrera den själv eller kan man lämna in den hos er? Skulle det behövas bytte säljer ni då enskilda lasrar?
-
Det enda vi kan göra är rengöring + "rundsmörjning" och så får du ta det som det blir. Det kostar 700:-
Vi har slutat byta lasrar på gamla ps2 för det går åt för mycket tid och blir för dåligt.