-
Softmod med chip
Tja. Jag undrar om det går att softmoda Xboxen med chip i och sedan ta ur chipet? Grejjen är den att jag har ett spiderchip i nu och det glappar så jag håller på att bli vansinnig, så jag tänkte att jag softmodar skiten med chipet i och river ur det när jag är färdig. Går det? Kan jag då köra med en bränd kopia av det aktuella spelet (007, splintercell osv...) och ftp:a över saven?
Rolle
-
Japp det funkar som du beskriver det. Bara att softmodda och sedan plocka ur chippet. Men du bör nog se till at C:/ är i original-skick, så att softmod installern hittar rätt filer att patcha/byta ut osv....
-
Ok, då kommer nästa (dumma) fråga. Hur får jag C:/ i originalskick?
Rolle
-
Om du inte har rört något i C:/ så är den i orginal-skick :p
-
Jag installerade superdisk när jag stoppade i spiderchipet.
Rolle
-
Om du kan starta boxen med chippet avstängt så är allt som det skall.
-
Det är ju lite onödigt att strula med allt det där eftersom det bara är ett glapp på chippet. Spiderchip brukar glappa men kolla på bilder på hur du fixar glappet på det. Jag kan lägga in några bilder snart.
-
Här är en FIX så att du kan sätta fast chippet utan skruven. Dessutom blir det säkert inget glapp med dett sättet:
http://www.mod*********.com/support/...eid=53&nav=0,3
-
Vilken hemsida var det nu man la in bilder med på Forums? Har glömt va sidan hette.
-
Xeon: http://imageshack.us
Men vem vill ha en glasspinne fastdragen i lådan? Sälj spider-crappet till nån inte-så-insatt person, och skaffa ett SmartXX LT OPX istället. Mycket enkelt att löda. Vill du inte det, så köp till en SmartXX Spider-adapter....
-
-
Ursäkta om jag ratar din/hans idé, men vem FAN vill ha en chip-installation som ser ut sådär?
-
Jag vet.. det var bara ett tips. Installationen ser ju inte fint ut om jag ska vara ärlig. Men man ser ju inte insidan på Xboxen så vem bry sig. Huvudsaken är att den fungerar.
-
ok, ska testa eltape. Funkar det inte så softmoddar jag skiten för nu är jag tvärförbannad....
Tack för tipsen.
Rolle
-
-
-
Ta vanlig svart tejp och tejpa fast chippet.
-
Hmmmm.... nu blev det problem. Jag har provat att softmodda men boxen säger att det inte går att göra en backup av MS för att den redan är softmoddad ?? Går det inte med chipet i ändå?
Rolle
-
Jag tror nog att du får ta ut chippet och skaffa ett Minneskort och nått av spelen Splinter Cell, Mechassault eller 007 Agent Under Fire. Sen ska du softmodda som man gör vanligt.
-
Eller så bara du köper ett chip och antingen lär du dig att sätta in det själv, eller så låter du någon annan göra det åt dig...
-
Skaffa ett DuoX 2. Prisvärt och mycket bättre än SpiderChip. Installationen är inte heller så svår på DuoX 2. Annars kan du be någon göra det åt dig om du inte har nån lödningskunskap.
-
Om du inte klarar det själv Ipop, så kan du ju skriva var du bor, det finns kanske någon här på psxcare som bor nära dig :D
-
-
Eller om du har 1.0-1.5, så kan du ju alltid flasha över original-bioset på moderkortet. Det skulle jag göra..... :D
-
Nu fick jag det att fungera. Åkte ner till videobutiken och hyrde 007AUF, min brända kopia måste det vara något fel på ;-). Tackar för alla tips och råd.
Rolle
-
Du hade nog "EA Classics" utgåvan... Dom är patchade mot exploitningen....
-
Nej, den jag hyrde heter "EA Classics". Det funkade klockrent??
Rolle