-
Gamla Snes-spel osv
Har letat o försökt och pysslat i flera timmar innan jag kommer o frågar om någon av er vet hur man kan hitta just de filer som kan gör att ja kan spela de riktigt gamla spelen på min psp..
har PSP 1.5 och laddat hem en hel hop av emulatorer och snes-grejer och försökt att leta FAQs på hur man gör men inget fungerar hittils...
måste man göra om dessa rom-filer till ISO filer oxå då? Hur för i h***vete bär man sig åt? Nån som vet? :confused:
-
Du kopierar mapparna "vad-nu-din-emulator-heter" och "vad-nu-din-emulator-heter%" Till PSP/GAME/. Precis som man gör med vilken annan app som helst till psp. Sen, som jag brukar göra, skapar du en mapp som heter "ROMS" i mappen "vad-nu-din-emulator-heter". Och INTE den med %tecknet. Vad tror du att du ska läga i "ROMS" mappen då? Jo, dina roms..... Du behöver INTE göra om dina roms till iso, duh! Sen är det bara att starta, och känna sig nostalgisk!
-
ahaaa.. men jag har för mig att ja gjorde så... hm..
Jag gör alltså två mappar i GAME-mappen:
SNES och SNES% Eller är det någon annan emulator som nån rekomenderar?
Sedan i mappen SNES lägger jag i en annan mapp som heter "ROMS" som jag lägger in mina roms-spel.... ska pröva..
-
nejnejnej, du kan inte bara skapa nåra mappar....
Tanka: http://dl.qj.net/dl.php?fid=2175
Packa upp och ha dig... Sen går du in i "snes9xTYL-0.3me/kxploit_ready/" och kopierar över mapparna "s9xTYLme" och "s9xTYLme%" till "PSP/GAME/". Sen går du in i: "PSP/GAME/s9xTYLme/" och skapar en mapp som du döper till "ROMS". Då bör den ligga såhär: "PSP/GAME/s9xTYLme/ROMS/" DÄR lägger du in dina SNES roms. Sen startar du emulatorn ifrån (PSP'ns meny) GAME>memorystick>Snes9xTYL
Svårt??? :)
-
Haha, jo det förstår jag :p men tackar tackar!
Uppskattar alltid lite hjälp! :)
-
Roms
vart hittar jag roms till Snes emulatorn? å vilka emulatorer finns det?
-
http://www.pspupdates.qj.net/
Dom har svar på alla dina frågor, och dom har filerna....
-
Tack
toppen , nu fixar det sig
-
-
jag gick in på din länk med roms o emulatorer
( www.pspupdates.qj.net )
o ja vet inte sen vart ja ska hitta spel.. jag gjorde exakt som stod ovan snes9xTYL ..
jag har 2,50 Fw kan de bero på den .. eller vart ska ja leta efter spel att spela på vägen hem till sthlm..
vill åxå känna mig nostalgisk.. :)
mvh Thomas
-
Har du GTA? Roms får du googla lite på, det tror jag definitivt inte att Pspupdates håller i.....
-
Långsamt...
Tjena,
Jag har lite problem.... kör dendär Snes9XTYL-emulatorn eller hur den nu hette.... Jag har som fått spelen att funka å så, men det går väldigt långsamt. Får fippla en hel del med frameskipper, och då blir det typ inte spelbart istället...
Är det likadant för er?
Så får jag ett meddelande varje gång om att jag har low battery och att save-funktionaliteten därför kommer att vara disable:ad :) (vilket fint ord).
Har testat Super Mario 3 (tror jag det var, ingick i allstars)... å det var lite för långsamt för å va kul.
/P
* FW 2.60, GTA Loader *
-
44kHz, och 333Mhz på cpu'n