-
Byta HDD problem
Hallå! jag har en Xbox v.1.6[B]kanske) med Xencuter 2 vet ej om de e litel eller pro efter som jag köpte de färdig chippat med orgninal HDD. Hade en 40GB HDD hemma liggandes som jag tänkte sätta in(den hade tidigare suttit i en annan Xbox) men när jag har kopplat in den så blinkar de rött. och de står xecuter2 config live loading.....sen händer de ingenting.
Någon som har ett tips på hur man ska göra?
Codo!
läs gärna min Guide om hur man Flashar ett Xenium *ICE*(om ni har en xbox med Xenium)
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=25625
-
Ja du måste ju formatera hdd:n och lägga in alla dashboards och program, även föra över dina gamla saves från din andra hdd till den nya. Jag rekommenderar att du börjar med att tanka hem slayers evox autoinstaller, den finns på xbins...
-
Jag har superdisc och auto installer delux 3.0. den e formaterad helt ren. tog hit den andra xboxen som den hade suttit i koppla in den och den funka direkt. insatalera evo-x dashbord sen in i den andra xboxen med X2 i så funkar den inte
-
Är du säker på att discen är upplåst, och att den är jumprad rätt? Den ska vara på master. Om den är fullt fungerande så ska det räcka att du pregar in den xboxen, sätter i skivan, stänger av och sätter på igen. Då kommer skivan boota automatiskt och du kommer kunna formatera den och lägga in alla program. Glöm inte att låsa den sen!
-
-
Kolla bak på hdd:n, där ska finnas ingång för molex-kabeln och för IDE-kabeln. Sen finns det även en annan "grej" där det bör sitta en liten plastpinne, om du kollar på etiketten på hdd:n så kommer du kunna se att beroende på hur den lilla plastpiten sitter, så är den jumprad på olika sätt. Där ska finnas ett läge som heter master, det är det du ska använda...
-
-
Föresten, eftersom du skriver att den har suttit i en annan xbox, har du låst upp den efter det? För annars kommer du inte kunna använda den, då måste du koppla in den i den xboxen där den satt och först låsa upp den innan du kan använda den till andra boxar..