-
bränna
Hej!
Har ett ps2 spel liggandes på datorn men jag vet inte hur jag gör för att bränna ut det? där är några filer som är packade i rar och är på 47,6 mb sen är några filer R 31, R 32 fil osv och de är oxå på 47,6 mb. hur gör man för att bränna detta spel?
-
Alltså, sööööök.... Men eftersom du inte kan det;
Tanka ner winrar (http://www.rarlabs.com/) och installera det.
Högerklicka på en av "bokfilerna" och välj "packa upp till......" punkterna ska vara samma namn som filen. Sen så går du in i den nya mappen du fick, och bränner filen som ligger där med dvddecrypter/nero/alcohol eller annan brännings mjukvara........
-
tack för svaret blixten, skall man packa upp alla "bokfilerna" eller räcker det med en? vad gör man med de andra filerna som låg i mappen?
Är tyvärr inte så duktig på sånt här
-
tryck på en och packa upp den. Den innehåller länkar till alla dom andra filerna så alla filer packas upp autometiskt, oavsett vilken du trycker på....
-
Hej igen Blixten!
Nu har jag packat upp alla "små" filerna och då la de sig som en packades de som en stor winrar fil, skall man packa upp den oxå sen eller skall man bränna den filen?
Kommer säkert att fårga mer innan detta är över...
-
Du har associerat winrar med iso, vilket du inte ska göra.
1. Gå in på inställningar i winrar
2. Klicka på fliken "Integrering"
3. Bocka ur "Iso" i Associering
Har du gjort rätt nu ska det vara en Iso fil som inte skall packas upp.
Använd ett brännar program typ DVD decrypter, bränn filen och det skall fungera.
Har du "verify" som val i brännar programmet så bocka i den med, får du inget fel meddelande så vet du att brännaren skrivit rätt, brukar inte få nåt fel på denna, är din brännare gammal som gatan kan firmware uppdate eller nyare brännare vara en bra idé, då äldre brännare inte är fullt kompatibla med diverse dvd/cd märken.
-
tack Nalle!
Gjorde det och då blev hela mappen en iso fil istället! då är man ett steg längre då.
-
Den var en iso-fil redan från början... :)
-
Vilka skivor Är bäst att bränna på?
-
Använder enbart -R skivor till ps2:an, märken som fungerar för mig är, Datamart, Premium, Verbatim mm, har du ett märke som du vet fungerar på din ps2 så håll dig till dom, undvik RW skivor så mycket det bara går, dom är inte bra för någon konsoll. Har du den feta modellen tror jag inte dvd rw fungerar ändå (som på min).
-
äldre modeller föredrar - skivor. nyare funkar + skivor också bra. men om du håller dig till - är du helgarderad
-
Hej igen.
Hur bränner man ett spel som inte är packat, det ligger en massa filer i mappen som heter (fs2p-dgr) Är bara en ikon typ. om man trycker på en av dem så står det: följande fil kan inte öppnas om inte windows känner till vilket program som skapade filen.