-
Xbox till PC - Trådlöst
Hej
Som rubriken lyder... vill koppla ihop mitt chippade xbox med PC:n trådlöst och undrar vad jag behöver. Har försökt söka här och i andra forum, men är totalt novice på allt vad trådlöst heter så jag fattar inte riktigt. :rolleyes:
Jag vill streama filmer och musik till min xbox från pc:n, internetuppkoppling till xbox är ett plus men inte nödvändigt. Har ingen trådlös utrustning nu.
Tacksam för svar med länkar till produkter som kan tänkas användas!
-
Du behöver en trådlös brygga att koppla till xboxen och sedan en trådlös router eller accesspunkt som du kopplar till datorn. Möjligtvis kan det räcka med ett trådlöst nätverkskort.
Men...jag skulle först och främst rekommendera att dra kabel. Men vill du inte så visst, men beroende på hur långt ifrån dom står, och mottagningsförhållanden, kanske du inte lyckas streama dvd-kvalitet. (jag kan tex bara köra vanliga xvid/divx, musik eller bilder, provar jag med dvd-images så hackar det)
-
Och har du massor av tid och är lite händig så kan du ju bygga in WLAN i XBOX:en :D
http://www.i-hacked.com/index.php?op...sk=view&id=223
-
Hmm, installationen hade kunnats göra diskretare... Man hade kunnat bygla TP-portarna internt, så slipper man ett extra hål, och en kabel som kommer ut och vänder påengång....
-
Man vill ju faktiskt komma åt den vanliga nätverksporten när man INTE kör trådlöst, och man vill komma åt wlanbryggans ethernetport för att kunna konfigurera den utan att öppna boxen...
-
Då kan man ha en switch för att stänga av bryggan, så går det att använda original-porten...