-
Mystiskt PROBLEM!!
Här om dagen slutade mitt xbox att fungera! det började med att när jag startade det blinkade det till som hastigast på tv:n innan bilden sedan försvan helt, ljudet var kvar. När xboxet hade startat upp helt så startade det sedan om och höll på så. Tog då lös chippet för att kolla så att det inte hamnat snett. När jag monterat tillbaka allt så startade xboxet upp två ggr snabbt för att sedan övergå till att endast stå och blinka rött/grönt. Har efter ett antal försök att montera om chippet nu tagit ut det helt. xboxet startar då och lyser grönt i ca 5 sekunder innan det börjar blinka grönt/rött, det håller alltså inte på att starta om sig själv två ggr. Har rengjort alla kontakt ytor med kemiskt ren bensin. Någon som vet vad problemet är?
-
vet varför det sket sig ibörjan, hade pillat med bildinställningarna i mediaplayer. Detta ved jag hur man lagar, men chippet vill inte komma tillbaka på samma plats igen! någon som har något bra tips på hur man får det att ligga perfekt!?
-
har nu upptäckt att det är de två spetsiga stiften som inte får kontakt riktigt, jag blir galen! hur får man till det!?
-
Man löder in chippet.... Eller så tar du en bit plast och placerar ovanpå chippet, så att dvdläsaaren trycker på plastbiten, som i sin tur trycker ner chipet, så att alla pogo-pinsen får kontakt....
-
Pensionera chippet och se till få ett smartxx chip inlött istället.
-
fick det att fungera nu, våldsskruvade ner skruven ett extra kvarts varv, då gick det bra!!
-
Kommer inte att hålla länge....
-
jag har samma problem som du hade. Jag pillade om till ntsc i media player och sen är det endast ljud och reboot efter nåra sekunder. Vad gör jag?
-
Du får ändra tillbaka till pal med enighma videoswitch har jag för mig. Bränn programet på en skiva, sätt i den i xboxen, stäng av, starta upp i chippat läge och vänta tills du är säker på att den har startat, tryck sen A, om inte det fungerar, tryck B, tror du ska få tillbaka bilden då...