-
SMB (WORKGROUP) Problem
Tjena =)
Problemet är följande:
Jag har alltid kunna använda XBMC för att komma datorns delade filer via SMB (WORKGROUP). När jag tryckt på denna knapp har den sökt i nätverket och hittat "HEMMA" där jag sedan kan hitta datorn.
Men nu säger den bara "WORKGROUP NOT FOUND" och jag har inte ändrat på någonting (såvitt jag vet).
Allt med brandväggar och det är som det skall vara.
Någon som vet vad problemet kan vara?
tack på förhand
-
Har du kollat det uppenbara?
Datorn är på :p
Startat om routern
Alla kablar sitter i
-
hade samma problem igår när jag skulle streama, men struntade bara i det. Provade nyss, då gick det.. Glappa nätverkskablar kanske ?
-
Eller en mupp router som gillar att "leas'a" på ip'n hela tiden?
-
Ingen router mellan för mej iaf :)
-
Hittades
Hittades det nån lösning på detta ? Jag har exakt samma problem.
Är det sources filen eller xboxmediacenterfilen man skall redigera på nya releaser av xbmc ? ska man deleta nåt gammalt ?
-
prova gå in på routerns Dynamic DHCP Clients List sätt in MAC Addresser i ip adresserna som är tilldelad till varje dator+xbox.
Så är det bara dom adresserna som har tillträde till nätverket så ska du se att det kommer flyta på som bara den
-
Jag har återställt routern till grundläge, ser inte xboxen i routern. Nu har RSS-feedet slutat funka också ? Har DHCP inställt i både XBMC o i min router. "Det borde funka"-situation som irriterar mig. Helt plötsligt hittade den inte mina shares ! Det började efter att jag hade partitionerat om datorn.
-
routern startar om sig själv ibland när man har de kopplat via xbox-dator....
inget att göra nått åt den startas ju om på 10 sekunder , fast man måste starta om xboxet varje gång den startas om : /
-
Prova ta bort mappen 0face008 i E:\TDATA & E:\UDATA vad händer då?
-
ingen skillnad !! har förklarat närmare i ny tråd "utdelningar försvann vid PC-partitionering"
-
men då får du ju ändra till rätt part i dina genvägar i xbmc om du nu har sådana?
-
Utdelningen är exakt densamma och jag har tagit bort utdelningen o lagt till den igen + en annan, men boxen hittar ändå inte min workgroup.! Jag har inga direkta länkar, mina filmer visade bara upp allt jag hade utdelat och så valde jag fil.
-
jag har aldrig haft det problemet själv så jag vet vad du menar men den enda lösning som jag vet & har är att skriva in genvägar
-
Ok.
Jag tog bort xboxmediacenter.xml o testar att lägga till shares.
Nu får jag status_connection:refused och invalid computername istället.
Redigerar källa i XBMC o lägger till smb:// _IP_