-
spel borta
Hej Jag har evolution x i min box men när barna hade spelat sist så försvann gamemappen 50 spel allt annat funkar men hittar inte spelen i boxen och dom är 6 o 7 år o kan inte läsa engelska så dom vet inte var dom har tryckt.
tacksam för all hjälp .
Vilbe
-
Kan du se spelen via ftp?
-
vad är ftp. det jag kan se är saved games i ms dashboard och när boxen startar kommer följande upp.
msdashboard
reboot
settings
backup här imellan stod det (games) förut
flash bios
Tror det är det enda som är borta.
vilbe
-
Hmm fattar inte vad de kan ha gjort :/. Ftp är ett nätverk mellan xboxen och datorn, alltså du kan komma åt innehållet på xboxen via datorn. Kolla Hansi's guide för hjälp om hur du kopplar upp dig...
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=13532
-
Nog ngt i evox.ini kolla den slår vad om att allt e kvar.
Har du ngn SD skiva du kan boota med så att du kommer in i evoxdashen el du kanske gör det ändå?
-
ser nu efter att kollat guiden och (apps) är också är borta hjälper det er proffs nåt.
Vilbe.
-
Alltså vet du inte vad FTP är & inte vet hur man använder Sd skivan el hur man redigerar en Evox.ini fil, tror jag att alla våra tipps inte hjälper dig ngt alls.
Vet du ngn som kan hjäkpa dig med dessa tipps?
Annars är nog risken att du inte alls kommer in/åt boxen i slutet av allt trixande
-
Ja jag får nog leta upp nån som kan tack för hjälpen ändå det är svåra grejer de här.
vilbe
-
Men för helv*te, det här är inte svåra grejjer, det är bara svårt att förklara för någon som inte kan ett skit om xbox sen innan (:D). Det bästa är väl att installera om hela xboxen, börja från start liksom, du kommer förlora allt på hdd:n, fast du kan ju spara undan dina saves och så, men spel och grejjer är kanske lite svårt att göra backup på. Bara ladda ner slayers evox autoinstaller från xbins och kör in den, vad sägs om det?
-
köpte beg har inte grejerna som är (var)i
Vilbe
-
Öhmm, va? :confused: Du får gärna vara lite mer tydlig så är det lättare att hjälpa dig ;)
-
eftersom jag är helt oteknisk begriper jag inget jag kan bara läsa vad som står och sen trycka och se vad som händer (KÖPA BILLIGT blir dyrt)
-
Du behöver inte förlora något på hårddisken, du behöver bara köra "install evo-x" från t.ex. superdisc. Din evox.ini har av någon anledning blivit fel. Jag har skrivit om hur man fixar detta hur många gånger som helst i forumet, så kolla sökfunktionen och de klistrade trådarna så hittar du det nog.
-
laddade ner den där superdisken o ta mej tusan om ja inte lyckades men de ser lite annorlunda ut med reklam osånt nästa proj, blir nintendospel i boxen då hör jag nog av mig igen.
TACK FÖR ALLA TIPS
vilbe
-
-
Ja det funderade jag också på, reklam??? :p För nintendospel, kolla här:
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=24989
-
Superdisc = vår adress står i default skinnet :-)
-
Of course... Gratis reklam rätt ner i piratens xbox. Genialiskt! :D