-
Allting
Nu förstår jag ingenting :)
Har tänkt att köpa en Xbox 360 flashad hos er, men det är flera saker jag itne förstår/vet.
1.Var kan man ladda hem Xbox 360 Spel? (Hittar inga)
2.Exakt hur ska man göra när man har laddat hem spelen. Fattar inte det dära med SS filerna och allt. (Ingen som kan göra en guide till det så att JAG förstår)
-
och sen är det ju det också, ska jag köpa en redan fixad härifrån för då...vad är det 3400? Eller ska jag köpa en för 2400 och fixa den själv.
Är det lätt att fixa det med hacket?
-
Om du inte vet vart man hittar xbox360 spel kommer du nog inte klara av att flasha den heller..
-
Jag har ju min pappa och han kan sånnt men jag hade ändå velat veta.
-
Och nu hittade jag en sida
http://bt.xbox-sky.com
Men vilka där går att använda?
-
........
Hej
Om du är duktig på engelska å vill fixa det själv så kan jag tipsa om xbox-scene.com, där finns mängder av bra guider om .SS å hur man flashar sin Xbox360 å hur man ser vilken dvd-spelare man har, hur man tar isär sin xbox, åsså vidare åsså vidare..,bara att följa guiderna som finns .pdf.. :)
ha d gött
/matt
-
I en readme som följde med när jag laddade hem Xbox 360 Essentials som innehöll saker man behövde stod det en massa som jag inte förstod tex:
Please make sure you hexedit the Xtreme.bin firmware (Not Xtrm0800.bin firmware) to include your dvd drive key from your original firmware (usually at $4000-4200).
Boot with standard dos boot disk with included mtkflash utility. (?????)
och lite till
-
Du ska uppenbarligen inte ge dig på någonting som har med att flasha en 360 att göra. Det kommer bara vålla dig problem, och en trasig box samt 3000 spänn fattigare.
Köp en färdigflashad så slipper du riskera att pajja din.
-
okej men med spelen, om man laddar hem en NTSC USA release som inte är patchad, ska man då använda en ntsc ss fil eller en PAL ss fil?
-
först och främst ska du vara säker på att den går att spela i din pal 360, altså inte vara regionsskyddad, sen ska du naturligtvis patcha ett ntsc spel med ntsc patch... men jag tror du ska läsa in dig lite mer på ämnet först innan du börjas slänga bort en massa dyra dual layer skivor...
-
det är ju därför jag har skrivit i början av tråden att jag skulle vilja ha en steg för steg guide.
-
Och sen enligt denna sidan står det att den ska funka, http://www.xbox-sky.com/xbox360_regi...tibility_guide
men jag är inte säker för där är ju både NTSC/U och US
-