Menyer borta i Evo-x dashboard?
Vad kan ha hänt när meyer har försvunnit i evo-x dashboard version+3935. Måste jag flasha om bios tro? Är det någon annan som har råkat ut för samma skumma fenomen. Jag kommer inte åt F:/ Games + de andra meny valen under apps. Xboxen bootar bara om. Har ett Aladdin Advanced chip och en 320 Gb hdd.
Har funkat klockrent tills när jag skulle lägga in ett xbox spel som jag har köpt för att slippa ta fram skivan hela tiden. Då försvann menyerna. Någon som har någon bra ide på hur man ska göra för att lösa problemet. Helst utan att man ska behöva rensa hela disken.
Kan det vara så illa att det är en gräns vid 256 Gb hdd. Går det det att återställa bios menyerna som det var innan haveriet. Du får gärna föklara lite bättre så att jag inte lägger in något galet i C:/.
De spel som var på F:/Games verkar vara gone with the wind när jag kollar eller går det att åtgärda tro?
Ok tack då för hjälpen ??
320 Gb är hdd.
Och jag har inte monterat hdd eller chip i min xbox själv och chippet var redan klart med bios med stöd för F och G.
Men det kan ju vara något galet än då. Och då menar jag menyerna som försvunnit i Evo-x dashen helt cracy är det. Jag får väl lämna in den till stället som satte in hdd och chip.
Japp jag har både F & G och allt har funkat innan men nu så får jag inte upp Games och Apps i evo-x menyerna längre mycket mysko. Och allt är rensat från F:\Games när jag kollar via Cxboxtool. Jag kör trådlöst mellan Pc och xbox med D-link 810.
Ska kanske ta och fixa en superdisk 3.7 och se om det går att återställa allt som det en gång var. För det verkar vara något skumt med bios när jag inte kan komma vidare i menyerna. Det måste ha varit något skummt med de xboxspelen som jag försökte lägga in på hdd. Eller så är det som du säger fullt på F:\ Games och då bakllade den ur jag tror det var sis så där 30-40 Gb kvar på 320 Gb när det hände.
Ok jag ska testa med den så får vi se om det hjälper eller stjälper....
Tjena pege63.
Jag har fått snurr på xboxen igen. Men jag fick inte games att funka igen på F:\. Det var rensat där. Använde *******s superdisk på den finns inget extra lull lull som tar plats hdd. Där finns stöd för diskar 10-400 gb funkade kanon. Men en fråga kvarstår och det är om man måste flasha bios så att det hänger med när man har stor 320 gb hdd. Det står bios unknown borde kanske stå m8plus.bin.
Eller funkar det bios som det gör och man behöver kanske inte bry sig om det.
Finns en flash bios funktion på ******* disken med flash filer, men när jag kör den så händer det inte så mycket mer än att den säjer att bios unknown.?