-
Blandade frågor xbox 360
Hej!
Säg att man nu flashar om sin dvd-spelare i sin xbox 360 med Samsung-Toshiba dvdspelare, hur startar man sedan sina spel? Måste man göra något särskilt för att få igång spelen efter flashningen? Eller det är bara att kasta i skivan och köra?
Har jag förstått det hela rätt att man i dagsläget kan spela xbox live med brända spel och med en dvd-spelare med uppgraderat firmware?
-
läs igenom forumtrådarna innan du skapar en ny tråd, bara ett tips
-
Men du som är så belevrad på detta forum kanske kan skicka en länk där mina frågor besvaras, för jag har skapat en ny tråd eftersom svaren inte fanns när jag sökte.
-
Det är oftast bara stoppa i skivan och köra.
Om skivan är svår att läsa för boxen så finns det diverse tricks för att få den att försöka lite längre innan det blir timeout.
Än så länge har ingen blivit bannad från live pga backup/firmware
-
Tack Hansi för dina snabba svar!
Aha då är det kanske ett sådant trick jag antagligen har stött på inne på psxcare, nämligen att få xboxen att försöka längre innan timeout;
1. Starta xbox 360 utan någon skiva i läsaren
2. Öppna dvdläsaren från dashboard (eject tray)
3. Sätt en backupskiva i dvdläsaren
4. Tryck och håll kvar X-knappen på mitten av handkontrollen (inte den blåa knappen)
5. Välj "turn off console" så stängs luckan automatiskt.
6. Vänta några sekunder, du hör hur skivan snurrar
7. Starta xboxen med samma X i mitten av handkontrollen.
8. Nu borde spelet starta.
Eller är ovanstående en instruktion för något helt annat än att få ingång skivor bråkar lite?
Är folk med Samsung-Toshiba dvd-spelaren nästan garanterade att allt fungerar för det mesta med att köra brända spel eller har det rapporterats in brister även där?
-
Det kan ju alltid skita sig, men oftast fungerar det ypperligt för de som haft turen att få samsung. Och ja, det där är ett av knepen för att få igång spel som är lite för seglästa för att starta direkt. Man kan även lossa hårddisken eller switcha om kabeln mellan HD/composite läge så att boxen gör en soft reset.