-
Problem vid installation
Hej!
Jag har precis installerat mitt SmartXX V3 på min XBox v1.6 och har stött
på lite problem som jag inte finner någon lösning till.
Startar man XBoxen utan att ha chippet i pinkontakten går det jättefint och
den bootar original BIOS, men om chippet sitter i den kontakt den ska blinkar
eject knappen tre gånger grönt och börjar sedan blinka grönt och rött.
Vad kan det vara som är fel?
Tack på förhand!
-
Oftast är det LPC rebuild plattan som ställer till med problem.
Jag föredrar faktiskt att INTE använda den, utan istället göra en manuell LPC rebuild med korta kabelstumpar. Mycket lättare att felsöka med multimeter och enkelt att rätta till en dålig lödning.
-
Hur ska man göra det då? Finns det någon guide eller kan du skriva en kort förklaring till hur jag ska göra??
Tack för ditt svar!!
-
-
Det ser inte ut som ett SmartXX V3 och är det en Xbox 1.6??
Vill ju bara vara på säkra sidan :D
-
Huvudsaken är att det är en bild med på LPC rebuild...
-
okej, vet inte riktigt om jag fixar det :P
-
Jag trodde inte heller att jag skulle klara det första gången jag gjorde det, och att jag använde en billig 50 kronors-lödkolv från biltema med trubbig spets gjorde inte saken bättre, men jag klarade det faktiskt på första försöket :D
-
Jag får !"&¤#&!" ingen ordning på det :( hur bra funkar den lödfria spindeln? :P
-
Inte alls bra du, kolla bara på dess forum-del, nä lpc-rebuilden måste ändå göras manuelt. Om du inte klarar det själv så hör av dig till någon som kan, det finns säkert någon xbox-chippare där du bor.
-
Problemet är det att Växjö inte är världens största stad så risken är ju inte överhängande att det finns någon som kan fixa det...Hur ska jag gå till väga?
-
Ja antingen får du försöka fixa det själv eller så lämnar du in xboxen till psxcare och låter de fixa den. Eller om du hittar någon som bor nära dig här:
http://piratbyran.org/index.php?view...hread&id=30662