-
Xbox 360 köptips
Hej alla!
Jag funderar på att inföskaffa en ny krysslåda och undrar om det är något speciellt man borde tänka på.
Om man exempelvis väljer coresystemet istället för premium. Finns det saker som inte går att göra med core gentemot premium?
De trådlösa handkontrollerna hur bra är de, räckvidd, batteritid, etc etc?
Måste man ha disken för att kunna spara spel?
Är det värt att betala extra för samsungläsaren och isf varför?
Lite mycket frågor kanske? =)
Tacksam för svar!
-
Du måste ha hårddisken eller ett minneskort (c:a 450:-) för att spara spel, livekonto osv.
Du kan inte spela XBOX1 spel utan hårddisk.
Jag tror det finns minst ett spel som faktiskt kräver hårddisk.
Samsung är den trevligaste driven om du skall köra backuper
-
Är man lite petig med detaljer har Core vit släde till dvdläsaren medans premium har chrome, som jag förstått det iaf.
En liten smaksak, själv körde jag på core :)
-
Tips:
Jag köpte core paketet på en känd elgxxxxxxx för 2000:-
-
Den trådlösa handkontrollern är det skönaste dui kan ha i handen kan jag lova dig!
mycket stor skilnad mellan den med sladd och trådlös!
batteri tiden är ok men köp ett Play and Charge kitt direkt så kan du ladda kontrollen när du vill (tänk på att du kommer använda den mycket i början när du får hem din 360!
Samsung läsaren är bättre men mycket svårare o flasha än hitachi om man ska göra det själv. bor du i närheten av Psxcare butik så är det iofs inga problem :D
Hårddisk ska du bara ha var ska du annars ha dina xbox live spel och demos på?
så köp en HD du får ut mer av xbox live då!
köp ett Premium paket för det blir biligast så! du får hd och en trådlösa handkontroll och headset i paketet! chansen är stor att du får hitachi spelare me där men dom är ochså bra (enda skilnaden är hur dom ska flashas och vilka skivor dom funkar bäst med om man ska spela brännda spel,och ska du göra det så får du köpa en pioneer 111d brännare och Verbatim dual layer skivor) KÖP PREMIUM OCH SPARA PENGAR !! glöm inte play and charge kit (249kr)
-
Glöm inte att minneskort är Old school, för mycket PS2!!!!
-
Jag kör iofs med minneskort så att jag enkelt kan köra samma livekonto osv hemma och på jobbet :-)
-
Shit får du betalt för att lira 360 på jobbet Hansi :p
-
Tack för alla svar!
Lite mer funderingar:
Hur är ljudnivån? (Första boxen lät lite väl mycket :|)
Är det värt att lägga ner pengar på dualboot?
Spelar inte online idag men man vet ju aldrig i framtiden.
Hade gott!
-
Jag hade INTE lagt ut 1600 på dualboot.
Jag lirar inte Xbox live men har testat.
Har haft Xbox1 i flera år och klarat mig utan xbox live och klara mig utan xbox live nu när jag har 360 också.
Angående ljudnivån så vet jag inte eftersom jag köpte min box på releasedan.