Jag känner mig dum att behöva fråga detta.
Men vilken sorts skivor kan man bränna 360 på
Jag ser att DVD DL+ funkar men funkar DL - skivor med eller
tacksam för ett snabbt svar
Printable View
Jag känner mig dum att behöva fråga detta.
Men vilken sorts skivor kan man bränna 360 på
Jag ser att DVD DL+ funkar men funkar DL - skivor med eller
tacksam för ett snabbt svar
Man ska bränna sina skivor med booktype DVD-rom - det fungerar endast att göra på DVD+R skivor - inte DVD-R skivor.
Det du ska köpa är DVD+R DualLayer - helst Verbatim :)
det ska vara dvd+r dl, -r funkar inte eftersom man inte kan bitsetta dom :)
argh! du var snabbare :D
Har du en samsungläsare å flashat med senaste firmware (3.2) så behöver du inte ens bitsetta skivorna. Firmwaren fixar det automatiskt
Citat:
* (v3.1) Added Booktype overwrite patch (bitsetting to Dvdrom no longer required)
om jag har en iso fil hur bränner jag den då
Läs guider, sök i forumet, sök på internet, fråga en polare, fråga din morsa.. sluta fråga samma frågor som alltid ställs!Citat:
Original inlägg av Dozzler
svara på frågan i stället för & gnälla!!!
Vad är BIN- och CUE-filer?
En BIN-fil är en ISO, dvs. en CD-avbild. Det finns många olika filformat vad gäller CD-avbilder och alla program har sina egna filtyper. De vanligast är dock *.bin-, *.cue- och *.iso-filer. Nero har t.ex. även *.nrg och Easy CD creator har *.cif. Bin och Cue hänger ihop. BIN är själva data-filen (den stora med allt innehåll) och CUE-filen, även kallad Cue Sheet, är en liten textfil som talar om hur BIN-filen skal behandlas. Om du skall bränna en BIN- och CUE-fil i t.ex. Nero ska du välja "Burn Image" från File- menyn. Men om du skall bränna dessa med t.ex. Fireburner använder du dig av "Load Cue Sheet".
Dessa filer är sk ISOs, alltså en avbild av CDskivan:
CUE/BIN - Nero, CDRWin, Fireburner
IMG, SUB, CCD - Clone-CD
NRG - Nero
ISO - CDRWin, Nero, Fireburner, Discjuggler
CIF - Easy CD Creator
CDI - Discjuggler
C2D - WinOnCd
P01 - Gear
GI - Prassi PrimoDVD/Stomp RecordNow MAX
www.img********* <-- bra skit :D