Har sedan länge kört mycket film i boxen, men nu när jag spelar avi filmer och lägger på en text fil srt så kommer inte texten fram, skall det installeras program i konsollen typ vobsub eller annat?
:rolleyes:
Printable View
Har sedan länge kört mycket film i boxen, men nu när jag spelar avi filmer och lägger på en text fil srt så kommer inte texten fram, skall det installeras program i konsollen typ vobsub eller annat?
:rolleyes:
Använder du xbmc? Har filmen och text-filen exakt samma namn? Jag har kört med texter länge nu på boxen och det har aldrig varit något problem...
Jag har "re-name-at" båda filerna likadant enl utsago, filmen spelas upp och texten kommer fram men problemet är att rad2 på texten är så långt nere i rutan att den knappt syns jag trycker på alla möjliga knappar men allt annat händer utom texten/bilden som flyttas, tips?
Finns en skärmjustering i XBMC där du bland annat bestämmer placeringen av texten. Kolla under inställningar.
Om du går in på settings och sedan video fliken och väljer calibration.
jag har kollat i xbmc i inst vid GUI, Kalibration, undertexter med mera, det finns ett par olika inst att göra bl a font stl max är 28 minskar jag denna blir end texten mindre dock kvarstår problemet med att det ligger i 2 rader där den ena är längre ner i bilden, fanns även ariel-iso 8859-1 eller liknande testade att byta sen gå tillbaka till filmen men prob kvarstår, skall man "spara" i mellan att man testar byta undertexten?
jag har kollat i xbmc i inst vid GUI, Kalibration, undertexter med mera, det finns ett par olika inst att göra bl a font stl max är 28 minskar jag denna blir end texten mindre dock kvarstår problemet med att det ligger i 2 rader där den ena är längre ner i bilden, fanns även ariel-iso 8859-1 eller liknande testade att byta sen gå tillbaka till filmen men prob kvarstår, skall man "spara" i mellan att man testar byta undertexten? :cool:
Jag vet inte hur jag skall lösa detta med texten att få upp den högre i rutan då andra raden inte syns hjääälp!
du ställer in det i xbmc där man gör inställningar för mina filmer, spelare, sen kalibrera bildskärm.
NU,...funkade det tack :D