FTP dör långsamt långsamt
Hej!
Jag har en trådlös router, D-Links 4300 Gaming router. Kör Netgears trådlösa brygga på xboxen och trådlös bärbar. När jag ftp:ar över till xboxen från datorn så börjar det med rätt ok hastighet (för att vara trådlöst) men sen sjunker överföringshastigheten undan för undan och till slut efter 10 min kanske får jag couldn't open file for writing, error#32 felmeddelande i ftpklienten.
Jag kör dhcp men har fixat "fast" ip med mac adressen för xboxen. Har även labbat med routerns specialgaming inställningar men utan resultat. Skumt skumt är det. Nån som har nåt svar. Har testat både media center och avalaunche ftp servrar. Samma resultat, avalauncen är väl lite bättre.
Kan det här vara mitt problem?
Hittade den där utomordentlig bra guiden till xbox networking:
http://www.chefelf.com/xbox/networking.php
I troubleshooting avsnittet om "slow ftp" står det så här:
"Check how much free space you have on the PARTITION you are ftp'ing to. If you have an 80GB hard drive and it says you have 20GB left, that doesn't mean you have 20GB of free space left on that partition. That partition could have very little space left while another partition has 18GB left. There are some reports that with <2GB of space FTP speed drops. This is probably one of the most common issues with speed and ftp in general. "
Jag har en 200 GB HD och 203 MB ledigt på C: och 17 GB ledigt på F: som är den jag använder. Kan ovanstående då stämma?
Firmware på både router och bryggan är uppdaterade.