-
XenoFX dött?
Har nu försökt att montera chippet, eftersom jag har en V1 så är det knepigt att få dit pinheadern så att jag struntade i den... Läste att det skulle fungera utan den, när jag håller inne xbox powerknappen i 1sec så lyser den rött snabbt och den så lyser den fast orange.. Men sen när man stoppar i en skiva (ett original spel, så börjar den att blinka rött och orange (när den läser skivan typ). Så jag höll inne powerknappen i 2sec för att få bort flashskyddet så brännde jag *********** på en DVD-R och testade den i xboxen men då så kom det upp att det är en skiva som xboxen inte kan läsa/brännd/ni vet.. Vad är fel? :/
EDIT: Nu verkar chippet/något vara dött, har lött som man skall, har även lött om det flera gånger. Har egentligen haft problem enda sen början... Ska försöka att byta det imorgon.(idag)
EDIT2: Såg även att man skulle löda LPC(?)... Och det har jag inte gjort, men behövs det?
-
Det du behöver på en 1.0 är chippet fast i hålen där på moderkortet, och en kabel från D0 och en från BT. Inga kablar under moderkortet...
-
Vad menar du med, "fast i hålen?"
-
lpc-bussen heter den väl, där där man ska sätts pinheadern...
-
Så man är tvungen att ha pinheadern? Just nu har jag bara lött på D0 och BT..
EDIT: Tack tack:D... Fick igång chippet till slut. :D
-