-
Mitt Xbox fungerar inte
Jag har haft ett Xbox ett tag nu, och jag har ett problem. Häromdan när jag skulle starta det så gick det inte igång, startknappen lös men det radades upp sifferkoder och annat. Inget spel går att få igång, har nån varit med om nåt liknande och kan förklara hur man reder ut detta?
Hade varit kanon hyggligt!
-
-
Nu ska jag ge er lite kött på benen för att se om detta går att lösas.
Till att börja med, jag fick låna detta Xboxet av en kompis, han sa om jag fick det att funka, så skulle jag få låna det under en längre tid (eftersom har skitit i att försöka fixa det och köpt ett nytt).
Men så här är det:
01. Xbox inköpt 2002
02. V1.1
03. Lampan lyser röd/grön
05. Error 06
04. Han hade chippat med Duo 2, och flashat.
05. Org. hdd sitter i, både innan och efter chippandet (alltid haft org HDD i, inte byt upp sig)
Det var chippat, fungerade kanonbra ett tag, sen la det av. Nu är chippet uttaget och det fungerar fortfarande inte.
Vad göra åt detta, nu har jag gett så mkt information som möjligt!
-
vad e det för chip hur ser det ut?
-
jag har tyvärr ingen anning, :( ska fråga min polare så fort jag vet det!
-
ang så e det lite märkligt man får det när
6 - kernel - Kan inte låsa upp hårddisken. Vanligaste orsaken är att man försöker använda hårddisken från en annan XBOX.
-
Jo, jag vet. jag har läst igenom koderna mkt, men han sa att han inte hade bytt HDD i den
-
Men kan man inte bara ladda ner en skiva på nätet, som REBOOTAR hela skiten och gör så att den blir som "ny" igen? :)
-
Finns ju SuperDisk 3.7RC8
men då måste man ha ett fungerande chipp & bios
-
Jag har snackat med han, han visste inte vad chippet hette, men han kommer ihåg att det var blått, så jag förmoddar enligt Duomod********* att Chippet va: "DuoX 2 Lite Chip"
-
fanns det då kan vara ett X2 lite
-
Kan vara korrupt eeprom
Kan vara en felaktigt låst hårddisk
Hade boxen kommit in till oss så hade receptet varit att ta vårt preppade SmartXX chip med fungerande eeprom för just det videochippet du har i den xboxen och gjort "restore eeprom".
Sedan hade vi satt i en ny hårddisk eller låst upp den befintliga via hddunlock.com
-
Först hade vi nog provat en annan ej låst hårddisk såklart...
-
"Hade boxen kommit in till oss" Hansi, det du skriver där, vad skulle det kostat att göra denna proceduren?
-
Hansi, vad hade det kostat att fått Xboxen fixad?
-
c:a 500:-
Då har jag räknat med en ny 8 eller 10GB disk till den samt lite arbetstid.
-
Hansi: maila till mig: leehawk_87@hotmail.com så kan vi snacka lite om hur det skulle kosta och andra saker!
Hör av dig!
-
Maila mig istället om du har frågor utöver ovanstående. Annars kommer du bara in eller skickar in boxen :-)