-
Hur lång tid tar det? :/
Jag håller på att flasha om boxen. Jag har Xecuter 3 och ska lägga in bios X3_3294 som jag hämtade igår! nu hat jag ficksat allt och satt igång det men den har bara kommit 25% på 10min! Det bara rasslade till så var den där men nu står den bara still! :( hur lång tid ska det ta totalt??
Jag hoppas att det bara var X3_3294.bin filen som ska ligga i C:/Bios/ och inte några fler, för det la jag aldrig in! :confused:
-
Du skall inte hinna skriva ett såhär långt inlägg under tiden den flashar iaf :-)
-
vad händer om jag stänget av den nu då?? får jag inte igång den då??
-
Du bör kunna få igång xecuter 3 i dess recoveryläge genom att trycka på power och eject samtidigt eller nästan samtidigt när du startar xboxen. Men vissa x3 chip på vissa xboxar har problem med recoveryläget, då måste chippet tas ur och flashas i en annan xbox.
-
fick igång det som vanligt och i evox läge. :) Men vågar jag försöka igen eller ska jag välja ett annat bios? Första gången jag gör detta!! :/
Har en 1.5v 250gig hd Något bra förslag på Bios?
-
Fick du igång recovery läget?
Prova det annars innan du försöker flasha igen.
Om recoveryläget fungerar på din xbox så skall det inte vara någon fara att flasha fel, bara prova igen tills det biter.
-
vad innebär recoveryläget?
-
Att flashbios startar så att du kan flasha in ett nytt bios i chippet igen
-
tack nu fungerar det, ska bara försöka få så att xbmc är direkt typ. För det går väl?
-
XBMC2 som dasboard
I den nerladdade XBMC hittar du 2 st mappar
XBMC & TOOLS
Du ser 2 st filer med filändelserna SHORTCUT by TEAM XBMC.cfg & SHORTCUT by TEAM XBMC.xbe
Byt namn på dom till avalaunch.cfg & avalaunch.xbe
FTPa över dom till C:\ på din xbox
klart
booota om boxen så skall det nu funka
XBMC som dashboard
Du kan även göra som jag att man hänvisar direkt i bioset till xbmc.
I X2.5035 skrev jag in "dash1Name = F:Apps\XBMC\default.xbe" i x2config.ini filen.