-
Vilket chip har jag?
har en gammal version av xbox 2002-10-24 som är chippad,boxen har lagt av blinkar rött/grönt med ett pip,går ej starta,ibland kan funka ett tag.
Har öppnat boxen och letat efter chippet men kan ej hitta något och inga ditlödda trådar heller,helt nytt för mig då jag chippat några boxar med
aladdin chip och löder man på lpc och några trådar.
kan man flasha om orginal bios på något sätt utan att löda???
Jag kanske har postat detta inlägg på fel ställe,rätta mig gärna vart.
/ Kai
-
Japp, den är förmodligen softmoddad, precis som du sa så har man då flashat om orginalbios. Enda sättet att fixa detta är genom att sätta in ett chip...
-
bara löda på som vanligt,och inget mera?
-
Bara att löda som vanligt, dock kan det bli lite joxigt att få igång orginal-banken igen men den behöver du ju ärligt talat bara om du spelar live...
-
ok tackar,vad tror du om felkoden kan det ha nåt med hackningen att göra ??
-
Vad får du för felkod då?
-
blinkar rött/grönt ett pip stängs av o börjar om likadant 3 gånger
-
Jaha, jag trodde du menade en RIKTIG felkod. Haha, i "xbox-världen" menar man med felkod en lite siffra uppe i vänstra hörnet på skärmen som man får upp när något är galet.
I ditt fall så får du ju dock inte upp en bild ens, så som sagt, det enda du kan göra är att chippa den...
-
ok,får prova o se om den hoppar i gång.
-
Om den fungerar IBLAND så är det nog inte så stora odds på att en chippning hjälper något. Skulle vara ifall det var en TIDIGT moddad xbox där man lött bort tsop:en (flashminnet) för att programmera om det, och inte fått till det riktigt när man lött tillbaka det.
-
vart sitter tsop:en jag kan inte se något som är "handlött"
-
Precis vid lpc-bussen ska det sitta några trådar...