-
Hd Upplösning?
Skulle ändra upplösning då jag köpt komponent kabeln, men när jag ändra från default 5xx nånting till hd upplösningen så blev allt cp på skärmen, Jag kunde ändra inställningar på plasman så det blev bra, men jag vette fan ifall det blev bättre bild. Vilket har ni märkt är bäst?
-
Jag kör 480p via component till min proj, klart bättre än kompositen som hänger med.
-
Ja får piss bild på HD kabel till wii, blir kantigt o jävligt, tom video sekvenserna anser ja bli dåliga med kabeln, eller e det spelen i sej som e dålit gjorda??
-
vad har du för tv/proj då?
Ett "problem" när man kör component ist. för composit är ju att man blir av med "kabel-antialiasing" d v s att den dåliga kabeln suddar ut kanterna. Det kan ju kanske upplevas som en bildförsämring i vissa fall när man får skarpare bild. Wiin har ju inte ngn direkt vass grafik. Inte därför man har en wii ju.
-
Det lär ju även vara så att tv:n inte aktiverar några bildförbättringsfunktioner på komponentvideoingången, det förutsätts ju att bilden redan är i högsta kvalitet från källan.
-