-
Xeno ps fix?
Fick hem mitt xeno ps chip ifrån er idag. Håller på o löder in det nu. Ska man löda in fix chippet man fick med, och om har ni några diagram för det? har en ver 7/8 ps2. Sen undrar jag om det finns nått speciellt ställe vart man skall placera chippet?
-
-
Efter att jag installerat chipet, så funkade det inte. Så jag mätte på alla punkter och kom fram till att jag hade bryggat 2 utav benen på en av kretsarna (första benet och "P") gjorde rent och mätte så att det var ok. Funkade inte iaf. Så nu tog jag bort chippet för att sedan löda om allt från början. Men innan så testa jag om det funka som det ska utan chip i. Funkade första gången, sen gjorde jag en reset, och då får jag ingen bild/ljud signal, inte svart bild, utan ingen signal alls. Provat o starta om o.s.v men ingen signal!
Någon som vet vad det kan bero på? Eller vilka lödpunkter som har med video utgången att göra, så jag kan kontrollera om nått är fel?
Jag har en version 7/8 ps2.
Enligt ritningarna så antog jag att "SX" skall gå till "S" på chippet? och att "RST" ska gå till "RE" på chippet?
Sen undrar jag varför det står "Alt" på bilden med lödpunkterna "G,H,I"? Jag lödde dit alla 3 iaf, är detta rätt?
Tacksam för svar!
-
Fick igång allting idag. Multimetern jag använde från början var inte speciellt känslig, och den missade en brygga mellan 2 ben. Misstänkte att det fortfarande var lod mellan benen så jag köpte en lite dyrare mätare och den upptäckte kortisen. Gjorde rent och lödde tillbaks chippet, så nu funkar allt som det ska!