-
wiikey
hej, min wiikey slutade fungera och även fast alla lödningar satt rätt fungerade den fortfarande inte. jag lät en släkting (som kan löda) löda chippet en gång till men även fast chippet satt rätt fungerade det fortfarande inte.
jag tror att min wiikey jag fick gick sönder pga något fel och jag undrar om chippen har någon garanti, om de slutar fungera tack vare dålig klavité borde man få ett nytt chipp. Får man det?
-
Det beror väl på var du köpte det.
Om dom har garanti påt.
-
jag köpte det på psxcare...
-
Vi har monterat flera hundra wiikey. Inte ett enda chip har det varit fel på. Problemen beror oftast på dålig lödning, dåligt brända skivor eller dålig dvdläsare i konsollen.
Om det mot förmodan är fel på chippet så byter vi ut det. Har du bränt sönder chippet så får du köpa ett nytt till nedsatt pris. Tillverkaren byter ut alla chip som är defekta - även om kunden bränt sönder chippet - men vill du göra ett sånt byte så får du betala frakten för chippet till leverantören i asien :-)
-
hur mycket kostar det att köpa ett nytt chipp till nedsatt pris? och hur mycket skulle det kosta att få chippet monterat in i wiin?
-
Nytt chip c:a 300:-
Montering av chip du köpt av oss kostar 500:- så länge det inte är några skador vi måste reparera, då kan det tillkomma ett par hundralappar.
-
hur ska jag göra när jag beställer ett nytt chipp för 300:-?
om man beställer på vanligt sätt kostar det 445:-
-
Skicka in det trasiga chippet och skriv att du vill beställa ett nytt, ange även namn/adress och ditt kund/order# från förra beställningen.
-