-
Felkod 0102!?
Har haft x-box i runt 6 månader och det har funkat felfritt tills igår, först fick jag " The Ring Of Death" så startade jag om x-boxen så funkade allt som det ska, nu funkar den inte alls med felkod 0102, bör jag skicka in den till MS? och lönar det sig att "flasha" tillbaka den med original firmware?
P.s Den är flashad här på Psxcare.
-
Hej, jag har faktiskt fixat en box med 0102 fel. Skulle kunna göra ett försök om du inte fått den fixad än. Beror troligtvis på en dålig lödning under någon av BGA kretsarna (cpu, gpu, minnen). Bor i Umeå, du kan höra av dig på min mail ifall du är intresserad, mr.madprofessor@gmail.com.
-
Tack Waldo, jag tar mina chanser hos microsoft först. funkar det inte så skickar jag dig ett mail. =P
-
annars är det bara att plocka fram varmluftspistolen.... det funkade för mig ett par gånger innan den säckade ihop totalt och jag fick köpa mig en ny...
skicka in till ms och bry dig inte om flashningen, det verkar ingen här gjort innan dom skickade in sina
-
jag använde inte varmluftspistolen, använda en hel del flux medel och gaspennan med varmluftsmunstycke. Fungerar än vad jag vet så det kanske biter lite bättre än varmluftspistolen som värmer så brett och inte lika konsentrerat som gaspennan.
-
skickar du den till m$ så lär du få tillbaka den med en 079fk däremot, blir svårflashad då.. verkar som dom skickar tillbaka alla repade konsoller med nya dvdläsare, även fast det inte var något fel på läsaren.
-
kan väll inte dröja allt för lång tid innan nån kommer på hur man ska flasha 079fk? anyways har en massa original spel så jag kan vänta ett tag ifall det behövs.
-
ne troligtvis kommer dom på hur man flashar/dumpar firmware med mjukvara snart