-
Trasig PS3
Hej,
Har en polare vars PS3 är trasig. När han startar den får han inte fram någon bild alls, så vi drog slutsatsen att det måste vara grafikkortet, eller?
Så nu undrar vi vad vi skall göra med den. Den är nämligen köpt i USA, så vi vet inte om garantin gäller här i Sverige. Finns det delar att köpa annars?
-
Sony ska ha världsgaranti på sina grejer.
Prova detta:
Playstation Support
Telefon: 08-587 822 25
support@se.playstation.com
http://www.playstation.se
-
Då ska du begära det vid köp
-
90 dagars garanti är väl vad som gäller i USA?
PS3 är så dyr att du nästan "tjänar" in en resa dit om du får den lagad :P
-
Är du säker att det är själva PS3:n... det kanske är Scart sladden eller glap någonstans.
-
Jag har fått samma, inte rört ps3:an, men nu när jag startar upp den är det bara svart bild. Inte heller något ljud, också försökt att boota med skiva i (spel). Den är helt orginal och 1 mån gammal.
-
har samma problem oxå.. fast jag körde min på en tv med full hd via en hdmi kabel å när jag kör den nu på en vanlig tv via en scart så får jag varken ljud lr bild.. någon som vet hur det kan gå att fixa till??
-
Det du beskriver ovan, dvs när man byter "ut-källa" (tv eller koppling) så måste du starta den genom att återställa inställningarna genom att starta den via att trycka på knappen på ps3:an i mer än 5sek tror jag det var.
Googla lite på "ps3 reset" så ska du nog hitta det.
-
Hehe snälla pojkar, håll in powerknappen tills den piper så startar den sig... (Oldest trick in the book) eller jag menar den är helt trasig, jag köper den av dig för 1000kr. Du vill ju inte ha en trasig =)
-
visste att min inte var trasig.. men visste bara inte hur man fick tillbaka bilden via scarten.. tack för hjälpen =o)