-
Släden åker in..och ut.
Hej
Jag bytte för ett tag sedan min PS5 säkring eftersom fläkten hade lagt av. Nu funkar fläkten fint. Men nu uppstod ett annat problem. Och det är när man trycker på eject knappen, då åker släden ut, sen in efter någon sekund. För att sen åka ut igen, in. Totalt åker den in och ut ca 2-3 gånger. Innan den slutar. Knappen för "eject" blinkar blått när det här händer.
Vet ni vad det kan vara för fel? Och om jag inte kan lösa det, tror ni att ni kan lösa det då om man lämnar in den?
-
Sådana problem brukar bero på lödspill, kolla noga på kretskortet och se om du hittar något.
Vi kan säkert fixa det, men frågan är hur lång tid det tar = hur dyrt det blir.
-
ah hitta felet.
Jag hittade felet. Efter åtskilliga timmar och mycket ilska så kom jag fram till att kabeln till reset/eject satt lite dåligt på moderkortet. :mad:
Att ett sånt fel kan göra en så arg :), aja dock på resans gång har jag lärt mig mycket om ps2'ans uppbyggnad. Så lite gott har det fört med sig, men jag tänker nog hålla mig till "If it aint broken, dont fix it". Och det var precis så det börja :)
Skulle titta hur det såg ut i en ps2'a, det slutade med en död säkring och sen det här nu. Tack iaf!