-
Dreamcast backup
Hej
Jag har just köpt en DC och soulcalibur men jag vet inte hur jag ska göra backup på den för att den fungerar inte som ett psx spel. När jag sätter i skiva i datan så är spelet bara 30-40 MB stort jag skulle uppskatta hjälp om vilket brännings program man ska använda och vilka cd-r skivor som fungerar bäst själv så har jag BASF och än så länge har jag inte kunnat bränna nåt med cdrwin
-
Du kan inte kopiera en GD-ROM som en vanlig cd-skiva.
Faktum är att endast ett fåtal personer vet exakt hur det går till att kopiera dreamcastspel.
Jag har hört påståenden om att en Yamaha CDR 400T skall kunna läsa GD-ROM (antagligen med speciell programvara/firmware) men aldrig sett den infofil som enligt uppgift skall beskriva hur det går till.
Om någon råkar snubbla över informationen, posta den gärna här. Jag har en gammal CDR400T liggande till ingen nytta...
En annan variant som borde fungera är att utveckla en egen programvara till Dreamcast som efter boot kan läsa av filsystemet på en GD-ROM och skicka seriellt till en PC.
Ritningar på en kabel som isåfall skulle gå att använda finns att hitta på nätet.
-
Hansi...
Titta in på...
http://members.nbci.com/fear_fxf/index2.html
där kan du ladda hem den hackade firmware till Yamaha 400T.
Posta gärna ett meddelande om hur det gick här sedan.
-
Vill du bränna DC besök då
www.dccopyworld.com
___
www.megagames.com
här finns guider hur du: bränner dc_spel, mp3s som du kan spela på dc´n , Videocds, gameboyspel, nes,snes,saturn till din DREMCAST...
/////DC RULESSSSSzzzzzzz.z....z...zzz....