-
Colin McRae Dirt frågor
Får ni ordentlig framdrops när ni spelar? Jag får så bilden liksom hackar till och blir lite suddig innan den fixar till sig i racen...oerhört störande...
Nästa fråga är: hur låter er xbox360 när spelet laddar? min låter väldigt konstigt...låter nästan som skapljud.... men spelet funkar felfritt...
Kör med Colin_McRae_DIRT_PAL_XBOX360-SPARE på Ixtreme 1.2
-
Jag kör också SPARE-releasen, fast inte på iXtreme.
Jag upplever varken framedrops eller något konstigt ljud när den laddar.
Däremot tycker jag laddningstiden är rätt lång, men man har ju all sin gamla statistik att kolla på medans man väntar i alla fall :)
-
Kör med DNL-releasen och upplever inga framedrops på iXtreme 1.2. Boxen låter som den alltid gjort när den laddar, en kombination av ett vinande och mindre klickljud.
-
Kör på SPARE-releasen jag med, funkar finfint. Inga fps-drops eller så. Laddningstiderna är lte långa jo, iofs kör jag läsarn i silent-mode så. Kör med xtreme 5.3
-
Kör med Xtreme 5.2c .
Felfritt.
Laddningstiden är lång.
-
testade idag igen och oludet är borta...vet ej om skivan låg konstig ti dvd eller vad...men frame drops finns fortfarande... hackar er bild ingenting när ni kör racen? Det händer bara då o då....
-
Inget jag lagt märke till, fast vi är ju alla olika känsliga när det gäller prestanda :) Ska tänka på det nästa gång jag spelar.
-
Upplever inget hack alls, vare sig på min 360 jag har kopplad till projektor eller till den jag har kopplad till en HD-LCD-tv. Flyter fint på båda.
-
Ibland blir det lite hack när jag kör, speciellt i grafikintensiva bilder. Har den kopplad via VGA kabeln till Samsung LCD 40tum.
-
Min polare är här med sin 360 och mitt Mcrae. Spelar på en 50tum samsung plasma via composite och xtreme 5.3. Funkar bra här.
-
jag kan inte ladda någon hillclimb bana det står bara:
"clean the disc whit a soft cloth"
-
Mickeys jag har spelat en hel del colin nu med SPARE rellen och visst fan får man FPS drops på vissa banor, riktigt jävla störigt att så är fallet.
Svårt dock att skiva en tråd här och fråga folk vad dom tycker rent allmänt, med all respekt så finns det folk som accepterar precis vad som helst i grafik och fpsväg.
Jag är lite sugen på att tanka ner DNL versionen av spelet och jämföra exakt dom ställen där SPARE rellen hackar och har sig, men frågan är om man orkar för problemet med fps drops händer ju bara då och då, närmare bestämt på grafikintensiva avdelningar(arena racing och dylikt).
Sen är det ju frågan om inte både DNL och SPARE har använt samma källa för att släppa sin version...
-
troligen är det samma i båda...fanns ju samma fps drops i demot så finns säkert i orginalspelet också...
-
-
Har också problem med det spelet
Får som linjer som hackar till då o då.
Frågan om Xboxen håller på o ge upp eller om det är i spelet.
Känns ju som röda ringen kan komma när som helst.........
Provade några andra med såg inte problemet.
Kan ni beskriva lite mer hur det ser ut när det hackar.
-
Någon som provat med USA releasen? Den skall tydligen vara regionsfri.
-
jo får som att bilden inte hinner med att uppdatera riktigt...ett streck går över skärmen liksom.....vet ej om det beror på vilken tv man kör? Jag kör en plasma och har 720p inställd i min xbox
-
Nog samma som jag har då
Man ser ett streck som fladdrar/rycker till lite då o då.
Har kört andra spel men inte sett nått.
Vart lite orolig att boxen höll på att ge upp.
Men förhoppningsvis är det spelet eller spelet i komination men TV:n som gör att vissa ser det.
Jag kör föresten med:
Colin.McRae.Dirt.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
Köpte en MS ratt igår :), men har inte vågat packat upp den än......
-
För mig så hänger sig spelet..bilden fryser. Inget annat spel hänger sig utan endast dirt.
-
Colin var ju skit tråkigt kör forza
-
colin är skitsnyggt, kul åtminstone i racen man kör direkt mot andra...enda dåliga är multiplayer läget
-
Måste ju vara nått fel på Dirt hackar ju som satan vissa stunder.
Ser man inte det måste man ju vara blind.
Eller så är det nått konstigt med min box...
Men har inte sett nått liknande i nått annat spel än
http://www.gametrailers.com/player/20845.html
I den trailern vid ca 5.20s och 5.40s hackar det på samma sätt som i mitt spel.
-
Har spelat vidare och nu kört så jag sitter inne i bilen. Då ser jag inga hack.
Men kör jag så bilen är framför så hackar det då o då.
Vore kul om nån annan som kör Dirt kunde kolla om det är lika för er.
-
Ah.... samma här. Jag har bara spelat ur "bumper view" och då inte upplevt några hack eller framedrops alls som det skrivits om här.
Men switchar jag så jag ser bilen så får jag faktiskt lite sånt på vissa ställen. Fan va kasst.
-
jag kör bara med bilen framför mig o får frame drops o hack
-
Jag har precis fixat DiRT och kör oftast med bilen framför mig och upplever inga som helst problem. Ibland på replays kan det hända att en frame "låser sig", men det handlar om någon hundradel och max två gånger per replay (OM det händer).
Som sagt, inga problem alls "in game" för mig. Orginalspel och boxen jag har numera är inte flashad.
//J
-
tycker att vissa texturer ser lite risiga ut... som bilen vid start så ser man lita att de blanka ytorna i lacken får sig ett rutnät.. dock svagt med ändå.
-
Framedrops är ett vanligt problem när det gäller konsoler.
Alla BÖR få fd om ni kör detta;
Kör med 720p
Cam utanför/bakom bilen
~5-8 bilar i bilden
jord/sand som underlag
Tillverkarna sätter ribban så högt när det gäller gfx, därför tror dom vi inte bryr oss om fd när det händer 1-2 sek/race. Reslutatet blir då snyggare grafik i helheten men framedrops. Jag håller med tillverkare i dom flesta fallen.