-
Xbox360 fryser
Hej,
Har sökt igenom forumet för hjälp, men hittar inget problem som helt liknar mitt. Är väldigt tacksam för hjälp. Here goes:
Min xbox360 fryser bilden, och bilden förblir intakt (inga linjer/störningar etc), dock fryst, ibland redan efter 30 sekunders användning (alltså inte överhettning). Inga röda lampor, allt ser normalt ut. Ibland klarar det sig i 30 minuter, ibland som sagt, kan det ta 30 sekunder.
Min xbox:
1,5 år gammal
Omodifierad och oöppnad
Kopplad till en ny Samsung TV med HD-kabel
Har testat:
Vertikal/Horisontell placering
Byta till vanlig TV sladd
Placera mitt på golvet med ventilation
Placera långt från andra strömkällor etc.
Flera olika spel, spela musik, film etc.
Men problemet kvarstår....
Så, vad står på? Någon som vet vad jag borde ta mig till?
Väldigt tacksam för hjälp.
Tack på förhand,
Thomas
-
Jag har samma problem, fast för mig kommer det helt sporadiskt , och efter 5 -6 timmars konstant spelande, hela xboxen fryser alltså det går inte att göra något förutom att stänga av på knappen på konsollen , jag stör mig inte, men det vore ändå kul om det fanns en lösning!
-
Har ni laddat ner nya guitar hero 2 updaten möjligtvis?
-
Näe
Nä, inga nerladdningar alls. Och på det ställer jag en dum annan fråga: när det i xbox manualen står vilka lampor som skall lysa grönt när allt är skönt och gott med xboxen, uttrycker de sig lite luddigt. Därför påpekar jag, möjligen helt i onödan, att endast den övre vänstra gröna lampan lyser med ett konstant sken. De andra lyser inte alls. Skall alla gröna lampor lysa för att allt ska vara oki, eller hur är det med det där.
Återigen med en ödmjuk bugning och med en utsträckt ursäkt för min galopperande inkompetens (hell, jag spelar bara på skiten)
Thomas
-
Antar du bara har en handkontroll igång då.
Varje grön lampa indikerar väl en ansluten handkontroll har jag för mig.
När boxen väl är igång.
-
Lång näsa
Hupp...lång näsa på mig då. :-) Alltså, inga lampor lyser fel och problemet kvarstår. Elände...
Thomas