-
Tv till xboxet!
Vad för tv ska man ha? jädrans djungel... Vill ha en minst en 32" lcd men vill lägga så lite pengar som möjligt.. ca 5 till 7000kr hade jag tänkt mig.. behöver inte vara full hd utan bara 720p.. men vad ska man välja, någon som har förslag på olika tv?:)
-
Sony KDL-32V2500 har vunnit hur mycket tester som helst.
http://pcfun.ro/cs-photos/products/w...1170244376.jpg
Den är galet bra.
Inbyggd digital-tv-mottagare som dessutom är godkänd av boxer (om du nu vill ta in mer än bara gratiskanaler), en kontrast på 7000:1, 8ms responstid, dubbla HDMI, Komponent, dubbla scart m.m.
-
Den var najs:) men den är lite över budget tyvärr=/skulle vilja gå ner 1500kr iaf tyvärr..
-
En Samsung LE-32S81 kan du få för precis under 7000kr.
Liknande spec som Sonyn. Fast den har ingen inbyggd digital-tv-mottagare.
(Sen tycker jag själv om man jämför dem två att bilden på Sonyn är snäppet vassare, men Samsungen är absolut bra.)
-
den var inte fel. helt klart ett bra alternativ:) då räcker att köpa till en http://www.psxcare.com/product.php?xProd=432&xSec=65 sådan eller finns det en hdmi kabel att köpa? eller ska man köpa en komponent kabel?:S
-
Har du ingen full-HD skärm så spelar det ingen större roll. VGA eller Komponent kommer se lika bra ut på den där skärmen. HDMI finns inte tyvärr.
-
okej, men köper en komponentkabel då:) lika bra att ha en sådan, så kan man använde den om man ska uppdatera tv igen i framtiden:P
-
Har du planer på att köpa en full-HD skärm framöver så kanske du ska skaffa VGA-kabeln istället. Den klarar högre upplösningar för film (om du har HD-DVD'n) än vad komponentkabeln gör.
Ska du bara spelar det ingen roll.... då kan du köra 1080p med vilken som.
-
oj där ser man:) hmm nu blev det jobbigt här.. jag väntar ett bra tag med hd-dvdn iaf, vet ju inte riktigt vilken standard det blir än:)
-
Alltså en kabel kostar ju typ 200 spänn. Har du råd att köpa en full-HD skärm framöver så har du nog råd med en ny kabel också om det skulle behövas....
-
ja inte köper man en kabel för 200 spänn till en TV för typ runt 15.000 och uppåt
-
Jag kör med den 200:- VGA kabel vi säljer i webshopen till min 10.000-kronors 720P lcd iaf, blir hur bra resultat som helst.
Hade det handlat om 1600x1200 upplösning i 150Hz över 10 meter kabel så hade jag hållit med om man borde kosta på sig en kabel som klarar lite mer bandbredd, men jämfört med vad man kör för upplösningar på en rejäl pc så är faktiskt inte 720P/1080P i 60Hz på 2 meter kabel SÅÅÅ himla krävande.
-
okej najs:) får ta och köpa en sådan:)