-
trasig xbox
lirade lite på min x-låda sen när jag skulle överföra lite saker(lämnade den på)så insåg jag att den inte funkade gick över och kollade va som va felet så blinkade boxen grönt och rött stängde av den men den startade om 2 ggr sen tillbaka till grönt och rött utan bild på tv:en:confused:
nån som kan nåt?
-
säker på att du inte flashat bios fel bara? för så gör xboxen när bioset är felflashat också
-
flashade inget.såg på lite filmer bara.den har varit på ganska länge innan kan det vara det?
-
-
-
f** samma problem igen:(
nån?
-
Låter som glapp i någon lödning
-
vad ska jag göra då?den bootar nu men utan chippet oxå ibland så blir det så igen:S
-
ingen? snälla behöver hjälp:(
-
För att vara lite tydligare. En lödning på chippet eller på någon av lödpunkterna vid anslutningarna xboxen/chippet så har det antagligen börjat glappa/lossat helt. Kolla ledaren som kallas D0.
Så: Öppna din xbox så att du kommet åt chippet, kolla alla anslutningar, någon har antagligen lossat.
-
-
Som man tidigare påtalat i tråden så är det troligtvis glapp/kall-lödning i nån av anslutningarna till chippet, antingen vid LPC'n eller BT / D0 kablarna.
Har du en Xbox version 1.6 så finns det även lödningar på baksidan, undersidan av kretskortet.(moderkortet). Antingen med en Lpc-rebuild (litet krestkort) eller vanliga kablar dragna.
Vid sådanna här problem är mitt tips att låta någon som kan, kika över lödpunkterna och äventuellt värma på dom lite med lödpenna.
Har du ett duox2 chipp så kan det vara den lilla switchen på chippet som glappar.
/ M
-
-
Då får du kolla igen! Hur har du konstaterat att det inte glappar? Med ögat?
-
jag ska skicka in den på service.själv är jag inte så bra med sånt