Köpte Xbox360 Flashad från er på Psxcare men får det ej o funka, hjälp mig!
Nämen tjenare! hoppas ni orkar läsa igenom mitt problem =)
köpte idag en xbox360 premium med senaste firmwaren 1.2 från er på PSXcare pluss en Pioneer 112 brännare.
Kommer hem och stoppar in brännaren och ska bränna Stranglehold_XBOX360-CCCLX för att göra en säkerhetskopia av mitt orginala spel :P. (yeah right)
det står i .info att det är *prepatched w/ included security files* och filen är EJ nuked enligt Nforce hemsida.
Jag packar upp rar filerna och får fram ccclx-sthold.dvd och ccclx-sthold.iso
Jag öppnar XDVDMulleter och allt är ikryssat, xtreme compatible o hela köret.
Jag öppnar CloneCD (som är ett utvärderingsversion) och väljer att prova det, vet ej om det har nån betydelse att det inte funkade eller måste det vara hela versionen?
hur som helst så väljer jag bränn från ImageFil, väljer fram ccclx-sthold.dvd och i den filen står det exakt så här
LayerBreak=1913760
ccclx-sthold.iso.
sen väljer jag min pioneer DVD-112 och bränner skiten i 2.4x och den bränner klart allt utan problem. använde en verbatim dvd+R DL. Jag har inte heller rört datorn under tiden jag brände, satt o kollade på Idol medans allt blev klart!
Nu öppnar jag ivrigt min nya xbox360, pluggar in allt, sätter in skivan och kör på, men jag får bara fram menyerna! inget händer! har även startat xboxen med skivan i, tryckt på reset, men inget funkar, ska jag göra nåt innan i menyerna först? det står inget meddelande eller nåt, har jag missat nåt? min första tanke var att kanske grabbarna på PSXcare råkat glömma trycka in en Firmware i xboxen eftersom ingeting händer, inte ens ett fel meddelande om att skivan är fucked up eller nåt, därför tänkte jag kolla om nån vet varför innan jag drar tillbaks o kollar läget.
har läst alla faqs o sånt men jag ser inget jag missat, hjälp mig nån! *Snyft*
tacksam för svar!
om det är nåt jag skrivit som jag inte får skriva i forumet så är jag ledsen men jag såg alla skriva hej vilt om bränna spel o skit, så jag antog att det var lugnt =)