Samsung läsare, NEC 3550 brännare, Verbatim +R - varför fungerar det inte?!
Hej på er!
Har ägd en 360 själv och då brännde jag spel och de fungerade utan problem. Nu har jag såld min till förmån av en Wii så jag har tappat 'touchen' lite kanske... en kompis har köpt en 360 före sommaren dock och de få DL skivor jag hade kvar brännde jag spel på åt honom, och de fungerar finfint. Nu bad han mig om flera, så jag har köpt 25st Verbatim DVD+r DL. Men de första 2 försök (Forza_Motorsport_2_PAL_XBOX360-GST & NHL 08 PAL MULTI4 XBOX360-WAR3X) fungerar ej. NHL bränndes på max speed (utav misstag), Forza 2 på 2.4x.
Jag använde mig av CloneCD 5.3.0.1, laddade in .dvd filen och brännde. Visst var det väl inget mer än så man behövde göra?
Såvid jag vet har jag samma brännare som förut (NEC ND-3550A) och det är Verbatim skivor 2.4x DVD+R DL Printable (fast första spelet tror jag nog att den brännde snabbare än 2.4x när inställningar stog på 'max', men det är jag ej säker på).
Gör jag något fel eller har jag fått ett fel batch med skivor eller vad kan det bero på?
Vill nog helst inte sumpa bort flera skivor. Ska jag testa med ett annat brännprogramm?
Gärna råd!
*edit*
jag får hem hans box över helgen för att testa lite. Men vill nog helst inte bränna bort skivor som inte kommer fungera...