Xbox 360 - Köpa hos PSXCARE eller ej?
Nu är det så att jag väntar på BenQ-firmwaren då jag är planerar köpa mig en Xbox 360 Elite. Men vi lekar med tanken att det var en Xbox 360 Premium jag var på jakt efter.
Bästa priset för en vanlig oflashad Premium är: 3.189 kr (hos El-giganten)
PSXCARE tar i dagsläget 4.790 kr för Premium XTREME.
XTREME-modifieringen kostar i sig 1.000 kr.
Således tar PSXCARE 4.790 - 1.000 kr = 3.790 kr för självaste Premium:en, dvs den vanliga oflashade Premium:en. Vilken jämförelsevis alltså är 601 kr billigare hos konkurrenten El-giganten.
Vad motiverar mig då till att köpa hela kitet hos PSXCARE från första början? Trots att det bli 500 kr dyrare. Jag kan tänka mig en del fördelar, jag skulle dock gärna vilja höra argumenten från PSXCARE själva om så är möjligt.
Exempelvis:
1) Om jag köper boxen från konkurrenten men flashar den hos PSXCARE, vad händer då om boxen får Ring of Death? Vem skickar jag boxen till? Jo, det måste väl bli konkurrenten? Som i sin tur kanske skickar den till Microsoft som då kanske byter disk och vips så är flashningen värdelös eftersom jag får tillbaka en box med utbytt DVD-läsare (kanske ett nytt märke)?
2a) Samma scenario fast jag har köpt allt från PSXCARE, alltså box så väl som flashning. Vad händer då om jag får problem med boxen? T.ex. Ring of Death? Löser då ni detta kostnadsfritt och smidigt PSXCARE? Så jag får tillbaka motsvarande box som jag lämnade in, utan någon kostnad (det bör ju gå på garantin menar jag, iofs är det ju Microsofts fel kanske?)?
2b) Om jag får andra problem, t.ex. att boxen slutar läsa skivor (även original) eller något annat, t.ex. att spelen fryser/hänger sig efter någon minut. Vad händer då? Kan jag bara skicka in min konsoll till PSXCARE då så fixar ni detta kostnadsfritt?
En av era mod/chip-konkurrenter har skrivit följande på deras hemsida:
"Vi lämnar alltid LIVSTIDS GARANTI på ALLA chip och monteringar"
--> Kan ni lämna samma förträffliga trygghetsgaranti då man köper från er?
Stort tack på förhand för svar på samtliga frågor Hansi! :)
Mvh,
Jonas