Har köpt en 737 från er, bak på spelaren
är regions inställningen auto.
Kan trots detta inte spelae region1.
Är det något mer jag måste ställa in?
Printable View
Har köpt en 737 från er, bak på spelaren
är regions inställningen auto.
Kan trots detta inte spelae region1.
Är det något mer jag måste ställa in?
Om det är du som köpte den guldfärgade 737'an i butiken idag så kan det vara så att du fick ett icke avkodat exemplar. Jag vet att vi hade spelare som vi inte hunnit modifiera (och som jag sade åt grabbarna att ta hand om under lördagen!).
Försök få kontakt med mig under söndag eftermiddag (ring på våra vanliga telefonnummer), eventuellt kan jag komma till butiken en stund och se till att du får spelaren avkodad. Annars får du tyvärr vänta till måndag :-(
Jag kanske skall fråga vad som händer när du försöker spela en R1 film också?
Knappen på baksidan har ingenting med regionsinställning att göra, den sköter bara inställning av vilken standard av färgsignal som skall användas.
Hej igen
Jag följde en beskrivnig för 535 och ställde in R1, vilket fungerade. så den är nog avkodad.
Det jag undrar nu är om man måste slå på någon till, så att den ändrar regions inställning automatiskt.
Vi brukar leverera 737 med autokodning, men vissa R1 filmer går inte igång förrän man ställt in R1 som "default".
Har du provat någon R2 film efter att du ställt den i R1 läge? Det borde fungera eftersom den trots allt aldrig kollar regionsinställningen utan startar alla oskyddade filmer ändå.