-
Kabelproblem till PSone
Hej PSX Care!
Jag har fått ett stort problem som jag undrar om ni skulle kunna hjälpa mig med?
Det är så att min orangea bandkabel mellan lasern och moderkortet på min PSone har spruckit nästan halvvägs in.
Denna olycka skedde när jag skulle chippa min PSone och plåten välte =(
Jag undrar om det går att laga på något sätt?? Går det tex att löda så att ledarna får kontakt igen, eller går det att byta kabeln??
Eller är det bara ny laser som gäller??
Tacksam för ett snabbt svar!
------------------
/Daniel
-
Vi brukar dödförklara lasern när något sådant händer. Rent teoretiskt kan det ju gå att patcha förbi skadorna på kabeln, men det är inte ett jobb vi åtar oss - isåfall skulle vi ta så mycket betalt att du får två nya konsoller billigare.
Ny laser - om vi råkar ha någon som passar - kostar 600:- + 68:- frakt.
Det är nästan billigare att köpa en ny maskin och sälja iväg handkontrollen...
-
Tack Hansi..
Jag ska nog testa att löda över kontakterna, kan ju funka (?)
För det kan ju inte skada mera =(
(eller?)
Kan man dra loss papperskontakten som bandkabeln är fäst i moderkortet med?
Skulle vara tacksam om någon annan därute har något bra tips?
------------------
/Daniel
-
Man kan ALLTID löda eller på annat sätt bygla ett avbrott! Sen är det upp till var och en hur man gör det. Är man inte till-
verkare och ser till det estetiska, är principen att allt är tillåtet bara kontakten
finns.Kolla närmsta lödbara punkt, bry Dig inte om hur långt tillbaka, kabel är billigt http://www.psxcare.com/support/forum/smile.gif busskabel rekommenderas. Snabbkontakterna har oftast med service att göra, kör förbi den är ju Din...